آیت الله فلاحتی در گردهمایی جمعی از روحانیون رشت:

فرهنگ و ارزش ها در انتخابات نباید به فراموشی سپرده شود/ رئیس جمهور منتخب باید ارزش ها را برای جامعه به ارمغان آورد

نماینده ولی فقیه در گیلان عالمان دین را مشعل داران هدایت مردم عنوان کرد و گفت: فرهنگ و ارزش های جامعه در انتخابات نباید به فراموشی سپرده شود.

فرهنگ و ارزش ها در انتخابات نباید به فراموشی سپرده شود/ رئیس جمهور منتخب باید ارزش ها را برای جامعه به ارمغان آورد

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در گردهمایی جمعی از طلاب و روحانیون رشت که در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با موضوع مسائل روز اجتماعی و انتخابات برگزار شد با خوش آمدگویی به سربازان امام عصر عج الله فرجه الشریف اظهار کرد: عالمان دین مشعل داران هدایت مردم هستند.
وی به درخشیدن نام عالمان دین در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: عالمان با خون دل خوردن ها توانستند دین را به مردم عرضه کنند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه وجود مشکلات موجب رشد انسان می شود، تصریح کرد: رشد به معنای مبارزه و مقابله است و کسی که مشکل نداشته باشد نمی تواند رشد کند.
آیت الله فلاحتی، انقلاب اسلامی را مولود حوزه های علمیه خواند و بیان کرد: توده های مردم و دانشگاهیان این موضوع را انکار نمی کنند که روحانیت مادر انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه روحانیت باید مشکلات را تحمل کند تا مولود خود انقلاب اسلامی را به سرانجام برساند، خاطرنشان کرد: امروز روحانیون وارث کسانی هستند که از سال ۱۳۴۲ به همراه امام(ره) نهضت اسلامی را آغاز کردند.
نماینده ولی فقیه در گیلان انقلاب اسلامی را روزگار اسلام، تشیع، اهل بیت علیه السلام، روحانیت و مردم دردمند ذکر کرد و گفت: امام راحل انقلاب اسلامی را به منصه ظهور رساند و تاریخ ایران تاکنون به زیبایی انقلاب اسلامی به خود ندیده است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه تمام ملت ها متوجه انقلاب اسلامی شدند، اظهار کرد: روحانیون وارث تلاش عالمان گذشته هستند و باید در برطرف کردن شبهات جامعه به ویژه معارف دین تلاش ویژه داشته باشند.
وی، نمازجمعه را قرارگاه معنوی جامعه ذکر کرد و یادآور شد: امام جمعه پدر معنوی شهر محسوب می شود.
امام جمعه رشت با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ۲۸ خردادماه جاری، بیان کرد: مردم در عرصه انتخابات پرسش های مختلفی دارند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری؛ اصل برای ما ارزش ها و فرهنگ جامعه است و در کنار آن باید به اقتصاد مردم توجه شود.
آیت الله فلاحتی به تلاش دشمن و بعضی از دوستان که نادانسته به موضوع اقتصاد در انتخابات دامن می زنند، اشاره کرد و افزود: جامعه ای که تلاش ها در آن به ابعاد مختلف اقتصاد منتهی شود به ارزش ها نمی رسد بنابراین فرهنگ و ارزش های جامعه در انتخابات نباید به فراموشی سپرده شود.
وی، دعوت مردم به انتخابات را اولویت نخست تلاش روحانیون اعلام کرد و گفت: رئیس جمهور منتخب باید ارزش ها را برای جامعه به ارمغان آورد البته اقتصاد نیز مهم است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه روحانیون مردم را با اخلاق، تدبیر و هوشمندانه به موضوع انتخابات توجه دهند، تصریح کرد: حضور آگاهانه مردم در انتخابات بسیار مهم است.
آیت الله فلاحتی حکومت دینی را برپایه اخلاق و رفتار انسانی دانست و بیان کرد: امروز جامعه اسلامی به بالندگی رسیده و مردم به لحاظ فکری بالغ شدند.
وی با اشاره به اینکه اگر خود را فدای جمهوری اسلامی کنیم بازهم به نظام بدهکار هستیم، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی معلول خون دل خوردن اهل بیت علیه السلام و عالمان شیعه در طول تاریخ است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه