رئیس بسیج دانشجویی کشور:

قوه قضاییه مهمترین نهاد رسمی کشور در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر/ پرونده “رشت الکتریک” ظلم در حق کارگران و سیاست‌های ابلاغی رهبری بود

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه استفاده از امر به معروف و نهی از منکر برای حل مشکلات توسط جریان انقلاب به اهتزاز درآمده است گفت: در پرونده “رشت الکتریک” نه‌تنها در حقوق کارگران ظلم شد بلکه نسبت به سیاست‌های ابلاغی رهبری مبنی بر خصوصی سازی نیز ضربه وارد کردند.

قوه قضاییه مهمترین نهاد رسمی کشور در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر/ پرونده “رشت الکتریک” ظلم در حق کارگران و سیاست‌های ابلاغی رهبری بود

به گزارش خبرنگار هشت دی، محمدجواد نیکروش عصر امروز در همایش «مردم، دادستان مردم» در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه نباید امر به معروف و نهی از منکر به مسائل جزئی فروکاسته شود بیان کرد: باید از این فریضه جهت پیشرفت حرکت انقلابی مردم و حل مشکلات جامعه اسلامی استفاده کرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: پرچم این نوع نگاه یعنی استفاده از فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای حل مشکلات جامعه مدتی است که توسط جریان‌های انقلابی که سال‌ها در مکتب امام تربیت شده‌اند به اهتزاز درآمده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون نگاه به امر به معروف و نهی از منکر چندان وجاهت انقلابی نداشت تصریح کرد: این فریضه تاکنون صرفاً به مسائل جزئی پرداخته است در حالیکه اگر تنها به انجام واجبات شخصی فروکاسته شود، دیگر نیاز به تشکیل یک حکومت اسلامی برای آن نیست و با افقی که ملت انقلابی و مسلمان برای خود ترسیم کرده نسبتی ندارد.

نیک روش با تاکید بر اینکه نگاه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های مختلف حاکمیتی نیز باید تغییر یابد خاطرنشان کرد: البته چند سالی است که در سطوح عالی شاهد این تغییر رویکرد هستیم.

وی با اشاره به موضوع پرونده رشت الکتریک گفت: در این پرونده نه‌تنها در حقوق کارگران ظلم شد بلکه نسبت به سیاست‌های ابلاغی رهبری مبنی بر خصوصی سازی نیز ضربه وارد کردند و اگر در سال های گذشته به درستی از نهاد امر به معروف و نهی از منکر بهره‌برداری می‌شد هیچ کدام از این اتفاقات رخ نمی‌داد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: استفاده درست از رویکرد امر به معروف و نهی از منکر باعث می شود که در دهه پنجم و گام دوم انقلاب شاهد تحقق آرمان‌هایی که سال‌هاست ملت برای آن هزینه داده، باشیم.

نیک روش قوه قضاییه را مهمترین نهاد رسمی کشور در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و بیان داشت: این قضیه تنها مربوط به قوه قضائیه نیست بلکه دستگاه‌های دیگر نیز مسئولیت دارند و قوه مقننه و کمیسیون اصل ۹۰ نیز ساز و کارهای حمایت از گروه‌های مطالبه‌گر مردمی را به وجود آورده اند.

وی تاکید کرد: در الگوی حکمرانی اسلامی ذیل ولایت فقیه باید جلوی ساز و کارهای ناکارآمد که باعث بروز فساد می‌شود گرفته شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ضرورت تحول، نوگرایی و تحول خواهی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است را مورد اشاره قرار داد و گفت: از راه‌های تحقق انتظارات رهبری فراهم‌کردن بیش از پیش مشارکت مردم در حکمرانی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه