بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی تالش قطب درمانی غرب گیلان| فیلم

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و سلامت، پیشرفت‌های فراوانی حاصل شده است. افرایش تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، توسعه بهداشتی، افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال سال و کاهش مرگ و میر مادران، رشد تعداد پزشکان و متخصصان حوزه سلامت و رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی، ارتقاء تجهیزات پزشکی و درمانی و … بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی و بهداشت محسوب می‌شود.

بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی تالش قطب درمانی غرب گیلان| فیلم

به گزارش ۸دی، براساس آمار، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و سلامت، پیشرفت‌های فراوانی حاصل شده است. افرایش تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، توسعه بهداشتی، افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال سال و کاهش مرگ و میر مادران، رشد تعداد پزشکان و متخصصان حوزه سلامت و رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی، ارتقاء تجهیزات پزشکی و درمانی و … بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی و بهداشت محسوب می‌شود.

 

شهرستان تالش در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع‌شده و دارای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است. علیرغم داشتن جمعیت بالا در شهرستان تالش و همچنین با توجه به گردشگر پذیر بودن منطقه، مردم تنها از یک بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی که بیش از ۴۳ سال قدمت داشت استفاده می‌کردند به‌گونه‌ای که این بیمارستان نیازهای مردم منطقه را در حد مطلوب برآورده نمی‌کرد.

در این راستا احداث و راه اندازی بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی شهید نورانی تالش را می توان یکی از شاخص های خدمات دهی به عموم مردم در غرب استان گیلان نام برد. این بیمارستان امروزه با خدمات گسترده‌ای که در بخش‌های مختلف درمانی، بستری، تشخیصی و مراقبتی ارائه می‌کند به قطب درمانی غرب گیلان تبدیل‌شده است.

این بیمارستان در چهار طبقه بناشده و دارای ۱۲ تخت ICU ، ۱۲ تخت CCU، ۶ تخت NICU،  ۲۴ تخت اورژانس، ۸ تخت نوزادان سالم ، ۱۳ تخت دیالیز، ۲۴ تخت بستری زنان و زایمان، ۲۴ تخت بستری کودکان، ۴۸ تخت بستری داخلی ، ۴۸ تخت بستری جراحی و ۱۲ تخت بستری جراحی خاص است.

بخش‌های بستری داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان و مراقبت‌های ویژه شامل ICU و   CCU ، NICU ازجمله فضاهای خدمات مراقبت از بیمار، بخش‌های اورژانس، درمانگاه تخصصی، دیالیز، اعمال جراحی و زایمان، داروخانه در بخش خدمات درمانی، تصویربرداری پزشکی و آزمایشگاه تشخیص پزشکی در حوزه خدمات تشخیصی، رستوران، آشپزخانه، رختشوی‌خانه، استریل مرکزی، موتورخانه، نمازخانه، رخت‌کن‌ها در حوزه خدمات پشتیبانی و همچنین بخش پذیرش مدیریت دفاتر مالی در بخش خدمات اداری در بیمارستان جدیدالاحداث شهرستان تالش هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
شهروند
با سلام و احترام چه خوب است يادي شود از اولين رئيس و بنيانگذار بيمارستان تالش دكتر عنيت الله رحيميان ، وي كه به علت افكار سياسي و درمان چريك ها توسط ساواك در سال ١٣٥٠ دستگير شده بود پس از چند سال زندان سياسي به هشتپر تالش كه در ان سالها شهري محروم و تبعيدگاه بود فرستاده شد ، وي كه دانش اموخته متخصص جراحي عمومي از دانشگاه تهران بود و دوره فوق تخصصي را در بيمارستان هزار تخت خوابي طي كرده بود ساختمان در حال احداث بيمارستان تالش به نام بيمارستان شير و خوشيد ( هلال احمر ) را تحويل گرفت ، ساختمان بيمارستان را تكميل و تا پيروزي انقلاب رياست ان را بر عهده داشت ، در سالهاي خدمت در تالش هرگز مطب خصوصي نداشت و بطور تمام وقت در بيمارستان شير و خورشيد تالش خدمت ميكرد ، پس از انقلاب در سال ١٣٥٨ به رشت مهاجرت كرد و علاوه بر رياست بيمارستان هاي حشمت پورسينا و بيمارستان ارياي رشت را تاسيس كرد ، دكتر عنايت الله رحيميان كه به علت سوابق و گستره روابط هدايت انقلاب در منطقه تالش را بر عهده داشت به علت محبوبيت بين مردم با كمترين ميزان صدمه و هزينه مالي و جاني موفق به حفظ ارامش و پيروزي انقلاب در غرب استان بود خود را خادم مردم مي ناميد ، وي در دوران هشت سال جنگ هر ساله چند ماه مسول تيم درمان بهداري گيلان و در جبه حضور داشت ، دكتر عنايت الله رحيميان در سال ١٣٩٥ و پس از تحمل يك دوره بيماري در بيمارستان اريا رشت درگذشت و با تجليل و بدرقه از جمله بزرگان و پيشكسوتان منطقه تالش به زادگاه خود منتقل و در جواهرده رامسر به خاك سپرده شد ، دكتر رحيميان پيش از ان در سال ٤١-١٣٤٠ رئيس درمانگاه و با حفظ سمت اولين شهردار پره سر نيز بود ، نام مرحوم دكتر رحيميان و همسر ايشان سركار خانم جواهردشتي كه فرهنگي و مدير تنها دبيرستان دخترانه قبل از انقلاب هشتپر تالش بود همچنان پس از گذشت حدود نيم قرن در بين توده هاي مردم به احترام ياد ميشود ، اميد است به همت خبرگزاري وزين هشت دي ، دانشگاه علوم پزشكي ، شوراي محترم شهر نام و خدمات ان پزشك فقيد ماندگار شود ،
در حاشیه