امام جمعه خمام:

ضرورت کارآمدی و سلامت افراد در تأیید صلاحیت ها/ اجازه تصدی نا اهلان در امورات مردم را ندهید

امام جمعه خمام با تاکید بر ضرورت کارآمدی و سلامت افراد در تأیید صلاحیت ها، نه ارتباطات و وابستگی های شبکه ای و انتخاباتی، گفت: سیاست در نگاه امامین انقلاب تنها ابزاری برای اقامه عدالت است، برای رضای خدا هدف را فدای ابزار نکنید و اجازه تصدی نا اهلان در امورات مردم را ندهید.

ضرورت کارآمدی و سلامت افراد در تأیید صلاحیت ها/ اجازه تصدی نا اهلان در امورات مردم را ندهید

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام حامد اسدالله زاده در خطبه های نمازجمعه خمام، اظهارکرد: این روزها خبرهای مختلفی مبنی بر اینکه ایران اسلامی و آمریکا در آستانه توافق هستند، به گوش می رسد.

وی با بیان اینکه نفس اینکه ایران اسلامی امریکا را در مذاکرات راه نداده است، امری غرورانگیز است که نباید دست کم گرفته شود، گفت: اما مهمترین مسأله آن است که ایران بر لغو کلیه تحریم های پس از برجام تأکید دارد، حال آنکه آمریکا صرفا تحریم های متن برجام و برخی تحریم های دوره ترامپ را مد نظر دارد. و دیگر اینکه لزوما آن ها را لغو نمی کند، بلکه بعضا به تعلیق آن ها بسنده می کند.

امام جمعه خمام تصریح کرد: علیرغم اینکه امریکا در مذاکرات حضور ندارد لکن از طریق کشورهای اروپایی که نشان داده اند، هم پیمانان خوبی برای امریکایی ها هستند؛ درصددند تا با گروگانگیری بخشی از تحریم ها، ایران اسلامی را وادار به مذاکره در محورهایی مانند حقوق بشر و قدرت موشکی و امثال آن کنند.

حجت الاسلام اسدالله زاده افزود: تجربه متن برجام، این نگرانی را برای امت حزب الله ایجاد کرده است که همچنان سیاست ها و راهبردها و شروطی که مقام معظم رهبری در نوروز امسال بیان داشته اند رعایت نشود لذا دولت محترم و خصوصا دستگاه دیپلماسی ما علاوه بر پرهیز از گره زدن انتخابات به مذاکرات وین، می بایست به شدت مراقب باشد تا خطاهای برجام در وین اتفاق نیافتد.

وی ادامه داد: در ۲۵ ماه مبارک رمضان جنایتی هولناک در بخش شیعه نشین کابل افغانستان اتفاق افتاد که قلب هر انسان آزاده ای را به درد آورد. به خاک و خون کشیده شدن بیش از ۸۵ شهید نوجوان دانش آموز و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن از فرزندان مردم از افغانستان، حقیقتا فاجعه بار و دردناک بود.

امام جمعه خمام گفت: فارغ از اینکه این جنایت را طالبان یا داعش شاخه افغانستان انجام داده اند، پشت صحنه واقعی این جنایت سیاست شیطانی امریکاست. امریکا که از سال ۸۱ تاکنون در افغانستان حضور داشته، چاره ای جز خروج از این کشور ندارد. لذا برای اینکه مردم را بیشتر خسته کند، درصدد است با سریالی از حوادث تلخ و نا امن سازی نیابتی، این کشور را همچنان ناآرام نشان دهد تا بتواند به اهداف خود در برابر شرق آسیا، به خصوص چین برسد. و این بار کودکان و دختران دانش آموز افغانستانی قربانی این هدف شوم و سیاه دولت تروریست امریکا قرار گرفته است.

امام جمعه خمام افزود: ان شاء الله به زودی جوانان و مردم مسلمان و غیور افغانستان مزدوران امریکایی را به سزای اعمالشان خواهند رساند و دور نیست روزی که منطقه و سپس جهان، دنیای بدون امریکا و دولت های مستکبر را تجربه کند.

وی با بیان اینکه در هفته های گذشته بارها ناصحانه و مشفقانه به هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان، نصیحت کردیم که میدان نظارت را بر دیپلماسی شبکه ای ترجیح ندهید، گفت: نخبگان و مردم قضاوت خواهند کرد که آیا به وصیت شهید سلیمانی عزیز عمل شده است و میدان نظارت بر انتخابات در شهرستان خمام مورد ملاحظه قرار گرفته است یا اینکه همانند دیگران دیپلماسی های پشت پرده بر میدان ترجیح داده شده است.

امام جمعه خمام با تاکید بر اینکه مردم بدانند هرکس در هر پست و جایگاه و موقعیتی حرف از تحریم انتخابات بزند، خیانتی آشکار به قانون اساسی و حقوق همین مردم کرده است، گفت: هر کس حقیقتا قلبش برای مردم و سرنوشت و عدالت می تپد می بایست دعوت به مشارکت حداکثری داشته باشد. شانه خالی کردن از مسئولیت اجتماعی کار ترسوهاست نه غیرتمندان.

وی افزود: به قول شهید انصاری استاندار مکتبی گیلان که به دخترشان وصیت نمودند: دخترم ترسوها جرأت مبارزه را ندارند. اگر کسی جرأت مبارزه در میدان سیاسی را دارد، باید در میدان بماند و دعوت به حضور و مشارکت حداکثری داشته باشد.

امام جمعه خمام با بیان اینکه در گذشته یک بار عرض کردیم و باز هم تکرار می کنیم که مردم خمام بدانند که نه از باب شانه خالی کردن در مسئولیت اجتماعی و شرعی، بلکه به جهت رعایت عدالت در بین داوطلبین، امام جمعه شما، نفیاً و اثباتاً نسبت به صلاحیت هیچکدام از داوطلبین شوراهای شهر و روستا نظری نداده و نخواهد داد. لذا خیال همه، چه داوطلبین محترم و چه هیئت های نظارت و دیگران جمع باشد. ولی من باب موعظه خیرخواهانه باز نصیحت می کنم که خدا را در تأیید و رد صلاحیت ها مد نظر قرار دهید. کارآمدی و سلامت افراد را در تأیید صلاحیت ها ملاحظه نمایید نه ارتباطات و وابستگی های شبکه ای و انتخاباتی را.

حجت الاسلام اسدالله زاده با بیان اینکه من باب نصیحت عرض می کنم که حتی اگر تشخیص دادید کسی صلاحیت تصدی مسئولیت در شورای اسلامی را ندارد نباید هتک حرمت کنید و آبروی افراد را به مخاطره بیاندازید، گفت: من باب نصیحت عرض می کنم؛ سیاست در نگاه امامین انقلاب تنها ابزاری برای اقامه عدالت است، برای رضای خدا هدف را فدای ابزار نکنید و اجازه تصدی نا اهلان در امورات مردم را ندهید.

وی تصریح کرد: آقایانی که امروز مسئولیت قضاوت در مورد صلاحیت افراد را برعهده گرفته اید بدانید که هم امروز مورد قضاوت مردم قرار می گیرید و هم فردا مورد قضاوت الهی در روز محشر قرار خواهید گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه