"آل داود" کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با ۸دی:

نقش پررنگ فضای مجازی در انتخابات ۱۴۰۰/ وحدت جبهه انقلاب منجر به شکست جریان تحریف در کشور می شود

“سید علیرضا آل داود” کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی، گفت: وحدت در بین جبهه انقلاب موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند در انتخابات ۲۸خرداد منجر به شکست‌جریان تحریف در کشور شود، همانطور که حضرت آقا فرمودند، شکست جریان تحریف باعث شکست جریان تحریم و نجات کشور می‌گردد.

نقش پررنگ فضای مجازی در انتخابات ۱۴۰۰/ وحدت جبهه انقلاب منجر به شکست جریان تحریف در کشور می شود

“سید علیرضا آل داود” کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه در شرایط فعلی کرونایی فضای مجازی نقش پررنگی در انتخابات دارد و می‌تواند در دو جهت مشارکت گسترده و مشارکت حداقلی نقش‌آفرینی کند، اظهار کرد: متاسفانه فضای مجازی در کشور فضای بی‌ضابطه، رها شده و بی‌قانونی است و بدخواهانی همچون منافقین، مرکز اتحاد عربستان، صهیونیست‌ها و عناصر ضد انقلاب و سلطنت‌طلب در حال جولان در این فضا هستند.

وی با اشاره به نفوذ و تلاش حداکثری شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های غربی که تحت مدیریت آمریکایی‌ها بر ضد انتخابات ایران، گفت: تمام تلاش آنها وارونه جلوه دادن حقایق است و مهم‌تر اینکه این بستر به فضایی جهت ارائه اخبار جعلی و دروغ تبدیل شده که بر ضد کشور و انقلاب اسلامی در حال فعالیت است.

این پژوهشگر فضای مجازی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم متوجه شویم که تا چه حدی این فضا در انتخابات اهمیت دارد باید به انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نگاه کنیم، در انتخابات آمریکا تنها ۷رسانه و توییتر که قوانین بسیار محدودیت‌کننده‌ای را برای انتخابات و کمپین‌های انتخاباتی گذاشته بود، نقش اطلاع‌رسانی انتخابات آمریکا را عهده‌دار بودند.

جای خالی شبکه ملی اطلاعات و بستر ناامن شبکه های اجتماعی غربی

وی با یادآوری اینکه ما در بحث شیوع کرونا با جریانی مانند تحریف رو‌به‌رو هستیم و بر کسی پوشیده نیست که در کشور تصمیمات ستاد کرونا رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته و این موضوع بسیار مهمی است که بر انتخابات الکترونیکی در کشور تاکید می‌شود، گفت: در حال حاضر کشور ما در حوزه فضای رسانه‌ای، اینترنت و مجازی شبکه ملی اطلاعات ندارد و بستر فعالیت مردم در فضای ناامنی همچون اینستاگرام، توییتر، تلگرام و واتساپ در حال انجام است.

آل داوود بیان کرد: بستر اخبار در این فضا جعلی است و نسبت به ما پاسخگو نیستند از طرفی زیرساخت‌ها و بستر فعلی که در کشور وجود دارد ممکن است تحت نفوذ و هک سایبری آمریکایی‌ها قرار بگیرد که در این وضعیت انتخابات الکترونیک بسیار حائز اهمیت است و حتما باید از جنبه‌های مهم امنیتی، زیرساختی و نظارت‌های بسیار قوی برخوردار باشد و الزامات سیاسی و امنیتی رعایت شود.

کمپین‌های انتخاباتی نقش بسیار زیادی در انتخابات دارند/ لزوم مقابله جدی با فضاسازی اخبار جعلی

این پژهشگر با تاکید بر اینکه کمپین‌های انتخاباتی نقش بسیار زیادی در انتخابات دارند، تصریح کرد: مهمترین مسئله این است که می‌بایست با اخبار جعلی به طور جدی مقابله شود و در روزهای باقی‌مانده با پاسخ به شبهات موجب آگاهی مردم شویم و اجازه ندهیم شایعات در ذهن مردم رسوب کند.

وی با تاکید بر اینکه باید تحرکات دشمن در این فضا را محدود کنیم، گفت: همانطور که آمریکایی‌ها در انتخابات معتقد به محدود کردن شبکه های اجتماعی بودند و می گفتند نباید اجازه مختل شدن دموکراسی داده شود، ما هم نبایست اجازه دهیم دشمن از طریق فضای مجازی بر اذهان وقلوب مردم ما تاثیر بگذارد.

“آل داود” با اشاره به نقش کمپین های انتخاباتی اضافه کرد: کمپین‌هایی که راه‌اندازی می‌شود باید عمدتا به سمت وحدت جبهه انقلاب و تبیین صحیح شرایط کشور جهت حضور گسترده مردم در انتخابات باشد لذا وحدت در بین جبهه انقلاب موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند در انتخابات ۲۸خرداد موجب شکست‌شدن جریان تحریف در کشور شود، همانطور که حضرت آقا فرمودند، شکست جریان تحریف باعث شکست جریان تحریم و نجات کشور می‌گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه