گیلان رتبه هفت کشور را در تولید بوقلمون گوشتی دارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: استان با ۷ واحد بوقلمون مادر با ظرفیت ۳۹ هزار و ۷۰۰ قطعه رتبه اول کشور را در تولید بوقلمون گوشتی دارد.

گیلان رتبه هفت کشور را در تولید بوقلمون گوشتی دارد

به گزارش ۸دی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان رتبه ۷ کشوری را در تولید بوقلمون گوشتی دارد، گفت: استان با ۷ واحد بوقلمون مادر با ظرفیت ۳۹ هزار و ۷۰۰ قطعه رتبه اول کشور را داراست.

وی تولید گوشت بوقلمون در سال ۹۹ را به میزان یک‌هزار و ۲۷۸ تن عنوان کرد و افزود: همچنین بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ قطعه تولید جوجه یک روزه در سال ۹۹ داشته‌ایم.

“حجت‌علی اکبرنژاد” با اشاره به اینکه فروردین ماه سال جاری ۱۶۵ هزارو ۶۹۱ قطعه جوجه یک روزه تولید شده است، بیان کرد: تعداد واحد‌های تولید بوقلمون گوشتی در استان گیلان ۱۵ واحد با ظرفیت ۸۶ هزار و ۵۰۰ قطعه است.

گیلان رتبه هفت کشور را در تولید بوقلمون گوشتی دارد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تعداد واحد‌های جوجه کشی سه کارخانه با ظرفیت ۹۵۰ هزار عدد تخم در هر دوره است، ادامه داد: گیلان با دارا بودن یک کشتارگاه بوقلمون ۳۰ درصد گوشت بوقلمون تولید‌ی استان در داخل مصرف و ۷۰ درصد باقیمانده به استان تهران و زنجان برای مصرف صادر می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه