معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان:

بیش از ۶۲۴ هزار قطعه جوجه یک روزه بوقلمون در گیلان تولید می شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۳ واحد تولید جوجه بوقلمون یک روزه در استان در یک دوره گذشته  ۶۲۴ هزار و ۳۱۴ قطعه جوجه بوقلمون تولید و به بازار‌های مصرف عرضه کردند.

بیش از ۶۲۴ هزار قطعه جوجه یک روزه بوقلمون در گیلان تولید می شود

به گزارش ۸دی،حجت علی اکبر نژاد معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در تشریح این خبر گفت: ۳ واحد تولید جوجه بوقلمون یک روزه در گیلان در یک دوره گذشته  ۶۲۴ هزار و ۳۱۴ قطعه جوجه بوقلمون تولید و به بازار‌های مصرف عرضه کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جوجه یک روزه در بازار‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد افزود: ارزش این مقدار جوجه ۲۵ میلیارد تومان است.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۴۴۸ تن گوشت بوقلمون در استان تولید شده افزود: گیلان ۱۶ واحد تولید بوقلمون گوشتی با ظرفیت تولید هر دوره ۸۶ هزار و ۴۰۰ قطعه را دارد.

علی اکبر نژاد با اشاره به اینکه بیشتر جوجه یک روزه تولید شده در استان به سایر استان‌ها از جمله کرج و کردستان صادر می‌شود افزود: گیلان ۸ واحد تولید بوقلمون مولد دارد که با ظرفیت تولید ۴۹ هزار و ۷۰۰ قطعه در هر دوره مقام نخست کشور را دارد.

هر دوره تولید بوقلمون گوشتی ۴ ماه و نیم و هر دوره تولید جوجه یک روزه ۲ ماه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه