کارشناس مسائل خاورمیانه و فلسطین در نشست مجازی با اصحاب رسانه گیلان:

هیچ شاخصی به اندازه قدس هویت فلسطین را نشان نمی‌دهد/ دیپلماسی نتیجه قدرت در میدان است

“حسین رویوران”، کارشناس مسائل خاورمیانه و فلسطین با اشاره به اینکه بر اساس اعتقاد به اسلام، شهروندی اسلامی با سایر مسلمانان داریم و نهادهایی در این راستا ایجاد شده است گفت: امام به بحث حمایت سیاسی از قدس اکتفا نکرد بلکه دگرگونی فرهنگی و قدرتمند سازی را در دستور کار خود قرار دادند.

هیچ شاخصی به اندازه قدس هویت فلسطین را نشان نمی‌دهد/ دیپلماسی نتیجه قدرت در میدان است

به گزارش خبرنگار هشت دی، “حسین رویوران” عصر چهارشنبه در وبیناری با موضوع فلسطین که به همت بسیج رسانه گیلان برگزار شد، با بیان اینکه روز قدس یوم الله است اظهار کرد: برخی روزها به مطلب بزرگی اشاره دارند و روز قدس نیز یادآور دفاع از مظلوم و زنده کردن آرمان جهان اسلام است.

وی با اشاره به علت نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی(ره) تصریح کرد: در تمام نظام‌های دنیا، مناسبات بر اساس دولت-ملت است در حالیکه در نظام اسلامی بحث امت-ملت مطرح است و در هیچ جای دنیا چنین تفکری وجود ندارد.

کارشناس مسائل خاورمیانه و فلسطین با اشاره به اینکه بر اساس اعتقاد به اسلام، شهروندی اسلامی با سایر مسلمانان داریم و نهادهایی در این راستا ایجاد شده است افزود: یکی از این نهادها سپاه قدس است که خدمت به امت با اولویت فلسطین از وظایف آن برشمرده می‌شود.

رویوران قدس را هویت جامعه فلسطینی دانست و گفت: هیچ شاخصی به اندازه قدس هویت فلسطین را نشان نمی‌دهد و ما نیز به عنوان مسلمان، قدس را به عنوان نماد امت اسلامی پذیرفته‌ایم و احادیثی نیز درباره جایگاه عظیم این مکان مقدس وجود دارد.

وی با اشاره به ایجاد انتفاضه‌های مردمی علیه رژیم اشغالگر قدس بیان داشت: در چند روز گذشته و به دلیل اقدامات خرابکارانه اسرائیل، مردم مجددا به صحنه آمدند که نشان می‌دهد امام با چه دقتی این روز را نامگذاری کرده است.

معاون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، علت برجسته شدن مکان قدس در معراج پیامبر را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این مسئله به دلیل حساس شدن مسلمانان به مسئله قدس و فراموش نکردن آن است چرا که قدس باید در وجدان، فکر و باورهای ما جایگاهی داشته باشد.

رویوران اضافه کرد: امام کتابی تحت عنوان حکومت اسلامی نوشت و در نتیجه آن اجماع سازی انقلاب اسلامی پیروز شد و بحث فلسطین را نیز به همین منوال مدیریت کردند و اعلام روز قدس در سال ۵۸، دگرگونی در ملت بود تا مردم باور کنند که در برابر قدس وظیفه دارند.

وی با بیان اینکه در جنگ ۳۳ روزه، تمام جهان اسلام در حمایت از حزب الله به میدان آمدند که نشانه موفقیت امام در حمایت از قدس است تصریح کرد: امام به بحث حمایت سیاسی از قدس اکتفا نکرد بلکه دگرگونی فرهنگی و قدرتمند سازی را در دستور کار خود قرار دادند.

کارشناس مسائل خاورمیانه و فلسطین با اشاره به بحث سازش برخی کشورهای مزدور عربی با رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی همواره بر فتنه در کشورهای منطقه و نادانی آنها حساب باز کرده است اما این رژیم در برابر محور مقاومت توانایی ندارد که نشان دهنده آن است کار محور مقاومت بسیار گسترده بوده و معادلات جبهه دشمن را به هم ریخته است‌.

بزرگترین تظاهرات ۱۰ سال اخیر در انگلستان به عنوان موسس رژیم صهیونیستی، مربوط به فلسطین است

وی روز قدس را روز مستضعفین جهان و دفاع از آنان عنوان کرد و ادامه داد: گفتمان انقلاب درباره قدس تاثیرات خود را در خارج از جهان اسلام نیز گذاشته است و بزرگترین تظاهرات ۱۰ سال اخیر در انگلستان به عنوان موسس رژیم صهیونیستی، مربوط به فلسطین است.

رویوران با بیان اینکه استفاده درست از فضای مجازی برای ترویج مفاهیم دینی می‌تواند تحول آفرین باشد افزود: جنبش “بی دی اس” تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند و اینها نشان دهنده آن است که روز قدس معادلات غرب و حامیان رژیم صهیونیستی را تغییر داده است.

وی با بیان اینکه طرح رفراندوم درباره رژیم صهیونیستی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، در هر صورت موجب رسوایی و شکست این رژیم می‌شود بیان کرد: طبق وعده الهی و آیات قرآن، قوم بنی اسراییل با قدرت نظامی شکست خورده و نابود می‌شوند.

رویوران دیپلماسی را نتیجه قدرت دانست و با تاکید بر اینکه اگر قدرت نداشته باشیم ارزشی در دنیا نخواهیم داشت گفت: نادیده گرفتن نهادهای نظامی توسط دستگاه دیپلماسی اشتباه محض است و بحث میدان و دیپلماسی بحثی خام بود و اگر عامدانه مطرح شده، نشانه عدم فهم سیاسی درباره جایگاه میدان در پیروزی عرصه دیپلماسی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه