۳۷درصد جوانان تمایل به ازدواج ندارند/ تک‌فرزندی جوان‌ها را تعهدناپذیر کرده است

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: براساس پایش‌ها و بررسی‌های اخیر، ۳۷ درصد جوانان حتی با رفع تمامی مشکلات اقتصادی باز هم تمایلی به ازدواج ندارند.

۳۷درصد جوانان تمایل به ازدواج ندارند/ تک‌فرزندی جوان‌ها را تعهدناپذیر کرده است

به گزارش ۸دی، محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش  بیان نمود:

۳۷درصد از جوانان تمایل به ازدواج ندارند

– عملاً یک نوع راحت طلبی در میان نسل جوان به وجود آمده و حتی اگر بخشی از این موانع اقتصادی موجود برای ازدواج رفع شود باز هم برخی جوانان انگیزه لازم برای ازدواج را ندارند.

– بر اساس پژوهشی که با موضوع ازدواج انجام داده‌ایم، ۳۷ درصد جوانان کشور اعلام کرده‌اند که انگیزه تشکیل خانواده را ندارند و انجام عمل ازدواج جزو لزومات زندگی آنها نیست.

دلایل حداقل ۳۰ درصد انحرافات اجتماعی خلاءهای فرهنگی است

– بر اساس نتایج پایش ها، حداقل ۳۰ الی ۴۰ درصد دلایل انحرافات اجتماعی مباحث فرهنگی است و به مسائل اقتصادی و اشتغال مرتبط نیست.

– وقتی در این پایش رسمی مشاهده می‌کنیم که حتی جوانان توانمند از لحاظ اقتصادی نیز اراده‌ای برای ازدواج و تعهدپذیری ندارند، نشان می‌دهد که در کنار تمام بحث‌های فرهنگی نیاز به تحول اساسی در نگرش جوانان به ازدواج داریم.

تک‌فرزندی جوان‌ها را تعهدناپذیر کرده است

– متأسفانه جوانان ما مهارت‌های زندگی مشترک و تعهدپذیری را یاد نگرفته‌اند و آسیب‌های زیادی از جمله تک فرزندی، کاهش جمعیت و … روی این موضوع اثر گذاشته است.

– تغییر این نگرش یک امر کاملاً فرهنگی است. ما اطلاعات این پایش و پیشنهادات خود را در اختیار کمیسیون فرهنگی مجلس و فراکسیون زنان قرار دادیم و هشدارهای خود را بویژه در موضوع لزوم وحدت رویه در آموزش‌ها و مشاوره‌ها مطرح کرده‌ایم.

– اگر می‌خواهیم که روزی در کشور ازدواج سفید نداشته باشیم و فرزندانمان متعهد باشند پایگاه اصلی ما در آموزش و پرورش خواهد بود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه