کلنگ زنی مسجد شهرک شهید رجایی رودسر/ خواسته ی چندین ساله مردم اجابت شد

اهالی شهرک بزرگ شهید رجایی رودسر بیش از ۲ سال است که پیگیر ساخت یک مسجد بودند، مسجدی که علاوه برای انجام امورات دینی، محلی برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی باشد، حال با برطرف شدن موانع موجود از سوی مسئولین، مراسم کلنگ زنی این مسجد مزیّن به نام حضرت زهرا(س) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

کلنگ زنی مسجد شهرک شهید رجایی رودسر/ خواسته ی چندین ساله مردم اجابت شد

به گزارش ۸دی، مراسم کلنگ زنی مسجد شهرک شهید رجایی رودسر در آستانه میلاد امام حسن(ع) با حضور مسئولین و مردم منطقه برگزار شد.

این مسجد مزین به نام حضرت زهرا(س) است و ساخت آن یکی از خواسته های مهم شهروندان شهرک بزرگ شهید رجایی رودسر است که بعد از ۲سال پیگیری اجابت شد.

اهالی شهرک شهید رجایی رودسر بیش از ۲ سال است که پیگیر ساخت مسجد هستند، طی این مدت، ۲مرتبه طوماری با امضای ۱۰۰۰ خانوار جهت ساخت این مسجد تهیه شده اما این موضوع با مخالفت اعضای شورای شهر رودسر مواجه شده است.

 

 

در ادامه گزارش ویدئویی هشت دی از خواسته های مکرر مردم برای برپایی مسجد در شهرک شهید رجایی رودسر را مشاهده می کنید:

حجت الاسلام تقی روحانی امام جمعه رودسر در مراسم کلنگ زنی این مسجد، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی توجه همه جانبه به تامین نیازهای معنوی و مادی مردم است، تمام تلاش هایی که چه در دوران قبل از انقلاب و جنگ و چه در دوران مبارزه در جبهه مقاومت صورت گرفته است به خاطر این بود که هم دنیای مردم تأمین شود و هم آخرت آن ها.

وی با بیان اینکه اسلام دین حیات و دین زندگی است، گفت: اگر در جایی مدرسه ای ساخته شد، مسجدی هم ساخته شد، اگر بیمارستانی ساخته شد، نمازخانه ای هم ساخته شد؛ نیازهای مادی و معنوی مردم باید با هم دیده شود، این دستور اسلام است.

امام جمعه رودسر با بیان اینکه هرجا که نگاه مادی و اقتصادی منهای فرهنگ و دین باشد ضرر کرده ایم، گفت: بخشی از این نیازها را دولت ها در ادوار مختلف تأمین کردند و برخی هم این خیرین بودند که مدرسه، مسجد و درمانگاه ساختند و بخشی هم خود مردم کمک کردند.

وی بیان کرد: بیش از یک سال و نیم، یکی از خواسته های مردم این شهرک بزرگ در کنار سایر خواسته هایشان ساخت یک مسجد بود و در این منطقه مردم خلأ وجود مسجد را درک می کردند که با همت مردم و پیگیری های پایگاه بسیج محل این خواسته اجابت شد.

امام جمعه رودسر از تعامل و همدلی مسئولین مربوطه از جمله فرماندار، شورای تأمین، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر که موانع را برطرف کردند، تشکر کرد و خاطرنشان کرد: نوری که از مأذنه این مسجد تلألو می کند تا سالیان سال بر زحمتکشانی که آن را برپا کردند می تابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه