کاهش ورودی سدهای گیلان حاکی از وضعیت بحرانی است

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه کاهش ورودی سدهای گیلان حاکی از وضعیت بحرانی است، گفت: میزان آب در سد سفیدرود ۵۰ درصد کاهش یافته و به اندازه روزهای کشت برنج آب ندارد.

کاهش ورودی سدهای گیلان حاکی از وضعیت بحرانی است

به گزارش ۸دی، به نقل از مهر وحید خرمی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به وجود ۲۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان گیلان، بیان کرد: ۱۷۲ هزار هکتار با سد سفیدرود آبیاری می‌شود و تضمینی برای منابع آبی وجود ندارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه ۶۷ هزار هکتار خارج از سد سفیدرود آبیاری می‌شود که منابع آبی مطمئنی ندارد و وابسته به شرایط جوی هستند، افزود: در فروردین ماه باران مناسبی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد نیاز و مصرف آب بین اردیبهشت تا مرداد تأمین می‌شود، عنوان کرد: میزان نیاز برای تأمین مصارف آب استان گیلان از سد سفیدرود یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون مترمکعب است.

خرمی به کاهش حق آبه استان گیلان در اثر احداث سدها اشاره کرد و گفت: در مجموع فصول پاییز و زمستان آورد سد سفیدرود خوب بوده اما در بهار این مقدار از متوسط کمتر بوده است و امسال در این فصل هیچ آوردی را از سد سفیدرود نخواهیم داشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه کاهش ورودی سدهای گیلان حاکی از وضعیت بحرانی است، اظهار کرد: میزان آب در سد سفیدرود ۵۰ درصد کاهش یافته و به اندازه روزهای کشت برنج آب ندارد.

وی افزود: آب منطقه‌ای گیلان بیش از ۱۰۰ میلیارد بدهی سنواتی دارد که باعث عدم همکاری سازمان‌ها شده و بنیه لازم برای خدمات رسانی را نداریم و درخواست داریم که برای برون رفت از بحران ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تن خواه برای خرید تجهیزات به این سازمان اختصاص یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه