۳۴۵ تن برگ سبز از چایکاران خریداری شد

رئیس سازمان چای از برداشت برگ سبز چای خبر داد و اظهار داشت: بر اساس آمار ۳۴۵ تن برگ سبز چای به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از چایکاران خریداری شده است.

۳۴۵ تن برگ سبز از چایکاران خریداری شد

به گزارش ۸دی،حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای، از برداشت برگ سبز چای خبر داد و گفت: برداشت نوبرانه برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت و برداشت رسمی از ۲ روز گذشته آغاز شده است. بنابر آمار تاکنون ۳۴۵ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از چایکاران ۱۱ شهرستان استان‌های گیلان و مازندران خریداری شده است. جهان ساز با بیان اینکه تمامی برگ سبز چای خریداری شده درجه یک است، گفت: ۷۵ درصد بهای برگ سبز خریداری شده مربوط به کارخانه‌ها و ۲۵ درصد سهم دولت است.

رئیس سازمان چای ادامه داد: با توجه به نگرانی‌ها از خشکی هوا، انتظار می‌رود که پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی در هفته آینده محقق شود تا وضعیت کمی بهبود یابد. برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای تا پایان فصل برداشت به ۱۳۵ هزار تن برسد. چای جدید وارد بازار نشده است و حال باید منتظر ماند که چای امسال با چه نرخی در بازار عرضه می‌شود.

رئیس سازمان چای ادامه داد: با افزایش ۴۰ درصدی برگ سبز چای و با توجه به هزینه‌های تولید همچون حقوق و دستمزد بدیهی است که قیمت چای به همان نسبت افزایش یابد‌. جهان ساز در پایان با بیان اینکه چای مشمول قیمت گذاری دولتی نیست، تصریح کرد: قیمت چای تابع مکانیزم عرضه و تقاضا و عوامل تولید است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه