رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در گفتگو با ۸دی:

شخصیت “سردار حق بین” با جهاد در راه خدا گره خورده بود/ همواره به تیزهوشی و تعهد ایشان غبطه می‌خوردم / فرماندهان جنگی در یک بُعد متوقف نشدند

“عباس بایرامی” با بیان اینکه ایشان مردمی بود و با وجود افتخار آفرینی در صحنه‌های نبرد، هیچ‌گاه خود را از مردم عادی متمایز نمی‌دانست، گفت: همواره به تیزهوشی و تعهد ایشان غبطه می‌خوردم.

شخصیت “سردار حق بین” با جهاد در راه خدا گره خورده بود/ همواره به تیزهوشی و تعهد ایشان غبطه می‌خوردم / فرماندهان جنگی در یک بُعد متوقف نشدند

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به اینکه سردار حق بین در جمع خانواده و دوستان خود به “حاج ابراهیم” معروف بود گفت: جان شخصیت سردار حق بین با جهاد در راه خدا گره خورده بود و از همان نوجوانی در مسیر انقلاب قرار گرفت.

دوران دفاع مقدس میدان ظهور استعدادهای سردار حق بین بود

وی با بیان اینکه حضور سردار حق بین در مسائل سیاسی و اجتماعی آن روز موثر بود خاطرنشان کرد: شخصیت سیاسی و اجتماعی ایشان در اوایل انقلاب شکل گرفت اما ظهور و بروز استعدادها و شخصیت ایشان مانند بسیاری دیگر از رزمندگان در میدان عمل واقعی یعنی دوران دفاع مقدس بروز کرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به اینکه سردار حق بین در تمامی عرصه‌ها حضور داشت و به انقلاب و نظام خدمت می‌کرد عنوان داشت: مانوس بودن ایشان با فرماندهان لنگرودی هم نسل خود مانند شهید اصغری‌خواه و رضوان‌خواه در شکل‌گیری و تکامل شخصیت ایشان بسیار موثر بود و همه اینها باعث شد تا وی به عنوان یک فرمانده قوی در لشکر ۱۶ قدس ظاهر شود.

بایرامی ادامه داد: ایشان پس از پایان جنگ تحمیلی نیز به کار خود ادامه داد و به ماموریت‌های مختلف می‌رفت و با ورود به نیروی زمینی سپاه، در عرصه‌های مختلف چه جنوب چه شرق، شمال عراق و کردستان و عملیات‌های سخت حضور داشت.

حضور مستشاری در سوریه

وی حضور مستشاری سردار حق بین از سوی لشکر زمینی قدس در سوریه را نقطه عطف زندگی ایشان دانست و بیان کرد: ایشان گاهی همزمان دو ماموریت را فرماندهی می‌کرد یعنی هم در سوریه بود و هم لشکر خود را سمت غرب می‌فرستاد و بنده از نزدیک شاهد سختی‌ها و مشقت‌هایی که ایشان تحمل می‌کرد، بودم.

عزت و محبوبیت سردار حق بین عنایت خداوند است

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه عزت و محبوبیت افرادی مانند سردار حق بین نشات گرفته از نگاه و عنایت خداوند است گفت: طبق آیات قرآن، هر کسی که در مسیر حق حرکت کند خداوند او را عزتمند می‌کند.

وی رمز جاودانگی سردار حق بین را کار برای خدا و رضایت او عنوان کرد و اظهار داشت: شخصیت‌هایی مانند سردار سلیمانی و سردار حق بین و بسیاری از فرماندهان ما این است که آنها در یک بُعد متوقف نشدند و در هر ماموریت خطیری که نظام بدان احتیاج داشت مداخله کردند و در عرصه بصیرتی نیز کوتاه نیامدند.

 بایرامی با بیان اینکه سردار حق بین در حوزه‌های مختلف مانند فرهنگی، رسانه‌ای و کمک به نیازمندان حضور موثر و فعالی داشتند و هرگز پا پس نکشیدند بیان کرد: ایشان تا جایی که توان داشت مردم را یاری کرد.

وی اضافه کرد: سردار حق بین مردمی بود و هرگز خود را از صف مردم جدا نکرد و با وجود افتخار آفرینی در صحنه‌های نبرد، هیچ‌گاه خود را از مردم عادی متمایز نمی‌دانست و به همین دلیل است که امثال ایشان در قلوب مردم نفوذ دارند.

تیزهوشی و تعهد او را متمایز کرد

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به احساس مسئولیت پذیری سردار حق بین گفت: ایشان در یک مقطعی به دلیل حضور همزمان در سوریه و شمال غرب کشور بسیار تحت فشار بود و درگیری و نگرانی داشت و به بنده که آن زمان معاون هماهنگ کننده سپاه بودم می‌گفت که وی در خط مستشاری سوریه است اما حواسش پرت مسائل کشور نیز است.

وی خاطرنشان کرد: همواره به تیزهوشی و تعهد ایشان غبطه می‌خوردم چرا که وی در هر عرصه‌ای نگران عدم تحقق اهداف در یگان و لشکر خود بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه