رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با ۸دی:

آمریکایی‌ها به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات وین هستند/ رفع کامل تحریم‌ها شرط مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها است

سیدعلی آقازاده رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات وین هستند گفت: تا زمان تحقق کامل شرایط جمهوری اسلامی، امکان مذاکره مستقیم با آمریکا وجود ندارد.

آمریکایی‌ها به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات وین هستند/ رفع کامل تحریم‌ها شرط مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها است

سید علی آقازاده در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مذاکرات وین اهداف خاصی را دنبال می‌کنند گفت: نگاه و رویکرد رئیس جمهور فعلی آمریکا با همتای سابق وی یعنی ترامپ تفاوتی ندارد و اگر شرایط مهیا باشد، بایدن همان مسیری را می‌رود که ترامپ رفت.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه شرایط جمهوری اسلامی به گونه‌ای نیست که آمریکا بتواند تنها باب میل خود حرکت کند افزود: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نمی‌توانند بدون هماهنگی ایران اقدامی کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات وین هستند، تصریح کرد: موضوعات مطرح شده در گفتگوی قبلی یعنی برجام ناقص و برخلاف مصالح جمهوری اسلامی بوده و بسیاری از دستاوردهای هسته‌ای ما را تخریب و پیشرفت ما را به تاخیر انداخته است و آمریکایی‌ها همچنان به دنبال منفعل کردن ما هستند.

آقازاده با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با اعمال نظارت و وضع قوانین مقابله‌ای با تحریم‌ها از وارد آمدن خسارت مجدد به کشور جلوگیری می‌کند بیان کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران تحت تاثیر القائات بیگانگان نیست و مطابق با قوانین مجلس حرکت می‌کند و اجازه نمی‌دهد که اهداف آمریکایی‌ها محقق شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رفع کامل و یک مرحله‌ای تمامی تحریم‌ها را خواسته منطقی جمهوری اسلامی اعلام کرد و ابراز داشت: تیم مذاکره کننده ما مطابق با قوانین مجلس حرکت می‌کند.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تا زمان تحقق کامل شرایط جمهوری اسلامی، امکان مذاکره مستقیم با آمریکا وجود ندارد.

مطالبه خسارت از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در دور گذشته مذاکرات و در جریان برجام متحمل خسارت‌هایی شده است گفت: ما می‌توانیم از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مطالبه خسارت کنیم.

آقازاده با بیان اینکه مجلس و به ویژه کمیسیون امنیت ملی اجازه ایجاد کوچکترین انحراف در مسیر مذاکرات را نخواهد داد خاطرنشان کرد: قطعا مجلس در این باره با قاطعیت عمل کرده و وارد میدان می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه