معاون اداره کل میراث فرهنگی گیلان تاکیدکرد:

توسعه زیرساخت های گردشگری در آستارا

معاون اداره کل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه بندر آستارا یکی از شهرستان های گردشگر پذیر کشور است، گفت: باید به توسعه زیرساخت های گردشگری در این شهرستان توجه ویژه شود.

توسعه زیرساخت های گردشگری در آستارا

به گزارش ۸دی،«حمیدرضا آذرپور» امروز در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان در محل دفتر فرماندار،اظهارکرد: بندر آستارا یکی از شهرستان های گردشگر پذیر کشور است و باید به توسعه زیرساخت های گردشگری در این شهرستان توجه ویژه شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه گاها عده ای به صورت خانوادگی و دست جمعی در مناطق گردشگری و جنگلی این استان حضور پیدا می کنند، افزود: از مردم انتظار داریم به هیچ عنوان چنین حرکت جمعی و گروهی را ادامه ندهند چرا که شیوع بیماری کرونا و آسیب بیشتر به جامعه را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرگونه حرکت و برنامه به صورت جمعی در وضعیت قرمز کرونایی را نمی پذیرد، تصریح کرد: اگر برنامه هایی به صورت گروهی انجام می شود هیچ ارتباطی به حوزه گردشگری ندارد و مجوزی برای آنان صادر نشده است.

آذرپور با بیان اینکه از ۱۴ فروردین تاکنون دفاتر خدمات گردشگری هیچگونه مجوز برای اجرای برنامه های گردشگری صادر نکرده اند، گفت: صادر نشدن مجوزها به این منظور انجام می شود که ما بتوانیم با کمک یکدیگر زنجیره انقال کرونا را قطع کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا و محدودیت ها؛ دفاتر خدمات گردشگری بیشترین آسیب را دیده اند، خاطرنشان کرد: هیچ حوزه ای در گردشگری به اندازه دفاتر خدمات گردشگری از شیوع کرونا آسیب ندیده است.

«عباس صابر» نیز در این آیین بر تعامل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سایر دستگاه ها و ادارات به منظور پیشبرد امور موبوطه تاکید کرد.

فرماندار بندر آستارا ظرفیت های گردشگری این شهرستان را بی شمار دانست و افزود: زیرساخت های گردشگری در آستارا باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری جای کار زیاد است، تصریح کرد: از ظرفیت های گردشگری آستارا در راستای درآمدزایی و فراهم کردن فرصت های شغلی باید نهایت بهره را برد و در این خصوص حمایت های لازم از سوی فرمانداری انجام می شود.

صابر با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های گردشگری آستارا باید به خوبی استفاده شود، گفت: شهرستان مرزی بندر آستارا مستعد سرمایه گذاری است و باید بستر را برای ورود سرمایه گذاران آماده کنیم.

گفتنی است، در این آیین از زحمات بیش از هشت ساله پردل امیری نژاد رییس قبلی قدردانی و مجتبی آبروشن با حکم مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به سمت سرپرست جدید این اداره منصوب شد.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه