نماینده مردم بندرانزلی در مجلس مطرح کرد:

رسوب گذاری و فاضلاب دو تهدید بزرگ تالاب انزلی

نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه رسوب گذاری و فاضلاب دو تهدید بزرگ تالاب انزلی هستند،گفت: بی‌سابقه ترین لایروبی ۱۰ سال اخیر عملیاتی شد.

رسوب گذاری و فاضلاب دو تهدید بزرگ تالاب انزلی

به گزارش ۸دی،احمد دنیامالی پیرامون وضعیت لایروبی تالاب انزلی اظهارداشت: موضوع لایروبی را چه در کانال انزلی و چه در مسیر هایی که در تلاقی با تالاب انزلی هستند دنبال می کنیم و یکی از مواردی که در کمیسیون عمران پیگیر آن هستیم مسئله لایروبی جدی و تعیین کننده تالاب انزلی می باشد.

وی تصریح کرد: در محوطه پل غازیان در تلاش هستیم که یک تله رسوبگیر ایجاد کنیم تا مرتبا در آن نقطه لایروبی انجام شود و برای خود کانال هم برنامه های ویژه ای داریم.

نماینده مردم بندرانطلی در مجلس افزود: ما در سال گذشته حدود هزار و ۵۰۰ هزار متر مکعب لایروبی انجام دادیم که در ده سال گذشته بی نظیر بوده چون در ده سال گذشته متوسط لایروبی ما ۲۰۰ هزار متر مکعب بوده است.

دنیامالی همچنین به پسرفت قابل توجه آب دریای خزر پرداخت و افزود: با توجه به پسرفت آب دریای خزر و تاثیر پذیری آن بر تالاب و سطح آب باید تلاش بکنیم تا از ظرفیت های لایروبی سازمان بنادر و همچنین بخش خصوصی بهترین استفاده را داشته باشیم و امیدواریم سرانجام این کار هم برای تکثیر آبزیان مفید واقع شود و هم برای بخش گردشگری و مخصوصا حوزه سلامت چون در بخش شنبه بازار روگا به دلیل نبود گردش آب شاهد معضلاتی هستیم که سلامت مردم را به خطر انداخته است.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه