وزش باد شدید و افزایش دما در گیلان

“محمد دادرس”، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به افزایش دما در روزهای پایانی هفته گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به شدت وزش باد احتمال آسیب به سازه‌ها، شکستن و سقوط درختان، احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان وجود دارد لذا دستگاه‌ها مربوطه باید اقدامات و تمهیدات لازم را پیش‌بینی کنند.

وزش باد شدید و افزایش دما در گیلان

به گزارش ۸دی، “محمد دادرس”، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به آخرین وضعیت شرایط جوی استان گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده گذر امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه است.

وی با بیان اینکه در این مدت برای استان گیلان ابرناکی و مه آلود بودن هوا، در بعضی نقاط بارندگی پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، افزود: این شرایط تا پایان هفته در منطقه تداوم دارد. به تدریج  از پنجشنبه تا جمعه شاهد شکل‌گیری جریانات جنوبی در منطقه خواهیم بود. وزش باد جنوبی در ارتفاعات و دامنه شدید و خیلی شدید و افزایش دما نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان اظهار کرد: در حال حاضر آسمان اکثر نقاط استان گیلان کمی تا نیمه ابری، گاهی همراه با افزایش ابر، مه آلود و در بعضی نقاط بارندگی پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است. دمای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز بین ۶ تا ۱۸ درجه سلسیوس در نوسان است.

“دادرس” همچنین با اشاره به صدور اطلاعیه و انجام توصیه‌های لازم با توجه به وزش باد گرم، خاطرنشان کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به شدت وزش باد احتمال آسیب به سازه‌ها، شکستن و سقوط درختان، احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع وجود دارد لذا دستگاه‌ها مربوطه باید اقدامات و تمهیدات لازم را پیش‌بینی کنند. با توجه به در پیش بودن روز طبیعت و احتمال حضور مردم در جنگل‌ها شهروندان و مسافران باید از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه