شهروندان مراقب کلاهبرداران تلفنی با شگرد کارت به کارت باشند

پلیس گیلان در خصوص کلاهبرداری تلفنی با شگرد کارت به کارت توسط افراد سودجو و فرصت طلب به شهروندان هشدار داد.

شهروندان مراقب کلاهبرداران تلفنی با شگرد کارت به کارت باشند

به گزارش ۸دی،کلاهبرداری به روش تلفنی (کارت به کارت) یکی از شگردهایی است که در سالیان اخیر باعث ایجاد ضرر و زیان مالی فراوان به شهروندان مختلف در سطح کشور شده است.
بر پایه این گزارش، با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و تعطیلی بانک‌های سطح کشور و عدم دسترسی مناسب شهروندان به خدمات حضوری در بانک‌ها، کلاهبرداران و افراد سودجو از این فرصت استفاده کرده و فعالیت مجرمانه خود در این خصوص را افزایش می‌دهند.
گفتنی است، در این شگرد، کلاهبرداران تحت عناوین مختلف از جمله برنده شدن در مسابقات رادیو و تلویزیون، خوش حسابی در پرداخت قبوض تلفن همراه و … اقدام به برقراری تماس تلفنی با شهروندان کرده و از آنها تقاضای حضور در محل دستگاه خودپرداز به منظور دریافت نقدی جایزه می‌کنند و پس از حضور شهروندان در محل دستگاه، با فریب و انجام شگردهای متقلبانه موفق به انتقال وجه شهروندان به حساب‌های متعلق به خود می‌شوند.
لازم به ذکر است، شهروندان در صورت برنده شدن در مسابقات و قرعه‌کشی‌های این چنینی برای دریافت جایزه خود نیازی به حضور در محل دستگاه خودپرداز ندارند و در صورت برخورد با اینگونه موارد مراتب را سریعا از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه