نماینده مردم رشت و خمام در مجلس:

دشمنان با هجمه فرهنگی، جمهوری اسلامی را مورد حمله قرار داده‌اند

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با تاکید بر اینکه دشمنان با هجمه فرهنگی، جمهوری اسلامی را مورد حمله قرار داده‌اند، افزود: هدف نهایی دشمنان از نفوذ فرهنگی این است که نظام اسلامی را با چالش‌های جدی مواجه و آسیب‌پذیر کنند.

دشمنان با هجمه فرهنگی، جمهوری اسلامی را مورد حمله قرار داده‌اند

به گزارش ۸دی،«محمدرضا احمدی سنگری» با اشاره به سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اظهارداشت: مساجد ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی زیادی دارد و باید برای ارتقا جایگاه مساجد گام‌های موثری برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان با هجمه فرهنگی، جمهوری اسلامی را مورد حمله قرار داده‌اند، افزود: هدف نهایی دشمنان از نفوذ فرهنگی این است که نظام اسلامی را با چالش‌های جدی مواجه و آسیب‌پذیر کنند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به کارکردهای مختلف مساجد به جهت احیاء نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی، تص: مساجد یکی از راه‌های جلوگیری از تهاجم فرهنگی است که با تربیت جوان‌های مؤمن می‌توان از نفوذ تدریجی دشمن در فرهنگ کشور و تبعات جبران‌ناپذیر آن پیشگیری کرد.

وی با اشاره به نقش موثر مساجد در جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهارکرد: پاکیزگی و نظافت در اسلام مورد تاکید است و جوانان پر شور و انقلابی مساجد در دوران شیوع ویروس کرونا با تشکیل گروه‌های جهادی مثل همه دوران‌ها در صحنه حاضر شدند و  برای حفظ سلامتی مردم در جامعه تلاش مضاعف کردند.

نماینده مردم شهرستان رشت  و خمام در مجلس با بیان اینکه مساجد کانون تربیت دینی و فرهنگی جامعه هستند، خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان کانون تربیت دینی و فرهنگی جوانان در رشد اخلاق، معنویت و تقویت بنیه دینی نسل امروز نقش بسزایی دارند.

وی با تاکید بر برگزاری دوره‌های علمی و آموزشی در کنار مهارت‌آموزی به نسل امروز خاطرنشان ساخت: برنامه‌ریزی برای مساجد و توجه به سلایق و نیازهای فکری نسل امروز می‌تواند رونق مضاعفی را به مساجد ببخشد و در عین حال نقش محوری مساجد را در جامعه نمایان سازد.

احمدی سنگری مسجد را مامن و پایگاهی برای مقابله در برابر دشمن دانست و افزود: این مساجد هستند که سبب انگیزه‌های دینی مردم و بسیج آنها می‌شوند و همیشه مرکز، مبدا و منشا تحولات بزرگ خواهند بود.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام  بر حضور نخبگان و شایستگان محله در هیئت ‌امنا تاکید کرد و خاطرنشان کرد: هیئت امنای مساجد باید افراد خلاق و آگاه به نیازهای فکری نسل امروز باشند و مسئولین هم با بضاعتی که دارد در کنار آن‌ها قرار گیرد تا کانون مساجد فعال‌تر شود.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه