در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

عدم تناسب تعداد پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت با بودجه ۱۴۰۰/ حضور مهمانان خاص در برخی مناطق شهرداری شفاف سازی شود

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه تعدد پروژه‌های عمرانی نسبت به بودجه این بخش بسیار بالا است گفت: از نظر ارزش پول ملی که افت کرده باید بالای هزار میلیارد بودجه عمرانی تعریف می‌کردیم که اینطور نشد.

عدم تناسب تعداد پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت با بودجه ۱۴۰۰/ حضور مهمانان خاص در برخی مناطق شهرداری شفاف سازی شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، احمد رمضانپور نرگسی عصر امروز در صد و هشتاد و نهمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر رشت با بیان اینکه اعضای شورا بر عدد هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری رشت توافق کرده‌اند گفت: ۴۵ درصد بودجه در جاری و ۵۵ درصد بودجه از تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه از بودجه مذکور، ۸۵ میلیارد تومان برای بازآفرینی و پروژه‌های خاص و ۲۳۰ میلیارد نیز برای بند واو است افزود: ۵۶۳ میلیارد نیز برای هزینه جاری است.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت هزینه‌ها و کاهش میانگین اضافه کار خاطرنشان کرد: مقرر شد اضافه کار میانگین سال‌های ۸۸ و ۸۹ ادامه یابد و علاوه بر این بنا به تشخیص مدیران، ساعاتی نیز می‌تواند به این مقدار اضافه شود.

فرهام زاهد نیز در این جلسه با بیان اینکه تعدد پروژه‌های عمرانی نسبت به بودجه این بخش بسیار بالا است تصریح کرد: از نظر ارزش پول ملی که افت کرده باید بالای هزار میلیارد بودجه عمرانی تعریف می‌کردیم که اینطور نشد.

این عضو شورا ادامه داد: پیشنهاد اعضای شورا این است که تعداد بودجه‌ها محدودتر شود اما تخصیص نزدیک به واقعیت باشد و از مدیران خواستیم اگر در پروژه‌ای اجباری وجود داشت بودجه ای برای آن درنظر بگیریم اما به طور کلی پروژه‌ای که به سرانجام می‌رسد را پیگیری کنیم نه آنکه از هر پروژه تنها یک بخش را تکمیل کنیم.

فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای شهر رشت نیز توجه به همه محلات رشت بر اساس عدالت محوری را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: واقعی دیدن پروژه‌های عمرانی و تکمیل این پروژه‌ها باید مدنظر شهردار رشت قرار گیرد.

ضرورت توجه به سهم فضای سبز در محلات کم برخوردار

وی با اشاره به ضرورت توجه به سهم فضای سبز در محلات کم برخوردار عنوان کرد: فکر نمی‌کنم بتوان ۲۵ میلیارد تومان برای پارک لاکان که یک سال و نیم به اتمام آن باقی مانده را در سال ۱۴۰۰ به نتیجه برسانیم.

شیرزاد تاکید کرد: در شرق شهر رشت و در محدوده کمربندی خرمشهر، فضای سبز نداریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد حسن علیپور، سخنگوی شورای شهر رشت نیز در این جلسه ضمن تاکید بر رسیدگی به وضعیت نیروهای حجمی گفت: عدم حضور اعضای شورا در جلسات مربوط به کارگران توجیه پذیر نیست و ما باید از جزئیات مسائل با خبر باشیم.

حضور مهمانان خاص در برخی مناطق شهرداری شفاف سازی شود

وی با بیان اینکه خبر رسیده که مهمانان خاصی در برخی مناطق شهرداری حضور دارند و این موضوعات بایستی شفاف سازی شود بیان کرد: از اعضای شورا نیز در جلسات دعوت کنید تا بر تصمیمات نظارت کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه