رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور خبر داد:

افزایش ۵ برابری تولید نهال توت

 رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور امروز در مراسم آغاز توزیع نهال رایگان توت در کشور در باغ مادری خلیل سرای فومن گفت: امسال ۸۵۰ هزار اصله نهال توت ، معادل ۵ برابر پارسال، در کشور تولید شد که حدود نیمی از این مقدار نهال ، در گیلان تولید شده است.

افزایش ۵ برابری تولید نهال توت

به گزارش ۸دی،عدیل سروی امروز در مراسم آغاز توزیع نهال رایگان توت در کشور در باغ مادری خلیل سرای فومن، اظهارداشت: امسال ۸۵۰ هزار اصله نهال توت ، معادل ۵ برابر پارسال، در کشور تولید شد که حدود نیمی از این مقدار نهال ، در گیلان تولید شده است.

وی به ظرفیت ۲ باغ مادری توت در خلیل سرای فومن و آهنگر کلای مازندران اشاره کرد و افزود : تکثیر توت در ۷ استان گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی ، آذربایجان شرقی ، همدان ، گلستان و مازندران انجام و به تدریج بین نوغانداران ۱۷ استان کشور رایگان توزیع می شود.

 رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور تولید و توزیع نهال اصلاح شده توت را یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه صنعت نوغانداری اعلام کرد و گفت : با همت نوغانداران و طرح های توسعه ای دولت در این بخش، تولید پیله ابریشم در ۲ سال اخیر از ۹۸۰ تن به هزارو۶۸۷ تن رسیده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه