هشدار دادستان گیلان به دستگاه‌های متولی انفال

دادستان گیلان به دستگاه‌های متولی انفال این استان نسبت به اجرا نکردن احکام قضایی رفع تصرفات به بهانه نبود تجهیزات و امکانات هشدار داد.

هشدار دادستان گیلان به دستگاه‌های متولی انفال

به گزارش ۸دی، سید مهدی فلاح میری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با انتقاد از دستگاه‌های متولی انفال که به بهانه نبود تجهیزات و امکانات در برخی موارد احکام رفع تصرف صادره از سوی دستگاه قضایی را اجرا نکرده اند، هشدار داد: در سال آینده هیچ عذری برای اجرا نکردن احکام قضایی پذیرفته نخواهد شد.

او در نهمین نشست کمیته حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع گیلان گفت: تاکنون بالغ بر ۱۸ هزار حکم قضایی با گزارش دستگاه‌های متولی انفال در محاکم قضایی این استان مبنی بر بی حقی متصرفان صادر شده است.

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز در این نشست گفت: در ۱۱ ماهه امسال یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف شده است.

او افزود: با پیگیری دستگاه قضایی برای تالاب انزلی، سد منجیل و برخی رودخانه‌های استان گیلان از جمله سفیدرود برای وزارت نیرو سند مالکیت صادر شده است.

معاون دادگستری گیلان تصریح کرد: از آغاز امسال تاکنون ۳۹ بازدید میدانی در حوزه انفال توسط رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان گیلان صورت گرفته و از تغییر کاربری ۲۰۵ هکتار از اراضی ملی توسط دستگاه قضایی جلوگیری شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه