یک گیلانی شایسته تقدیر نهمین جشنواره ملی ادبی یوسف شد

با معرفی نویسندگان برتر بخش ملی جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس یک گیلانی شایسته تقدیر نهمین جشنواره ادبی یوسف شد.

یک گیلانی شایسته تقدیر نهمین جشنواره ملی ادبی یوسف شد

به گزارش ۸دی،عباس بایرامی در آیین اختتامیه هشتمین و نهمین دوره جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس(جایزه ادبی یوسف) با معرفی نویسندگان برتر بخش ملی امروز به صورت آنلاین از مرکز مازندران در ۳۱ استان کشور و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان اظهارداشت: جشنواره ادبی یوسف فرصت مناسبی در پهنه کشوری است.

وی با اشاره به اینکه آثار ارزشمندی در جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس و جبهه مقاومت از همه اقشار و گرایش ها و… حتی از دورترین روستاهای کشور ارسال شد، گفت: جایزه ادبی یوسف از سال ۸۵ به یمن قلم شهید یوسف ملک شامران به عنوان یک رویداد فرهنگی در حال برگزاری است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور  هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعدادهای جوان، معرفی نو قلمان و تولید آثار فاخر ادبی در عرصه داستان‌نویسی دانست و اضافه کرد: خوشبختانه بعد از گذشت چهار دهه از دفاع مقدس هنوز انسجام بخشی در آثار دفاع مقدس را شاهد هستیم که نگاه نسل جوان به این عرصه فوق العاده است.

بایرامی افزود: برای خلق این رویداد ملی مسیر طولانی را گذراندیم و پیش از این در همه استان ها نیز یک جشنواره استانی برای انتخاب برترین نویسندگان این عرصه برگزار شد و منتخبین آنها به مرحله ملی راه یافتند.

وی با بیان اینکه کل آثار رسیده به این جشنواره ۲ هزارو ۷۸۱ اثر بوده اند که از لحاظ تعداد اثر نسبت به دوره قبل پنج درصد رشد داشته است، اظهار کرد: ۳۱۰ اثر به مرحله کشوری راه یافتند که در هر دوره از جشنواره سه نفر به عنوان منتخبان اصلی و ۱۷ نفر هم قابل تقدیر معرفی شده اند.

سردار عبدالله ملکی نیز در این مراسم با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰۰ عنوان کتاب از سال۹۲ تاکنون در حوزه دفاع مقدس در مازندران به چاپ رسیده است، گفت: امروز در این مراسم ۵۰ جلد کتاب چاپی و ۱۰ عنوان کتاب صوتی رونمایی می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و دبیر جشنواره ادبی یوسف افزود: مازندران میزبان هشتمین و نهمین دوره جایزه ادبی یوسف انتخاب شد و آثاری که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود را مورد داوری علمی قرار داد که امروز آیین اختتامیه آن بنابر رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت برخط با سایر استان ها برگزار شده است و تعداد محدودی از برگزیدگان به صورت حضوری در این مراسم شرکت دارند.

آیت الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز نقش قلم را در حفظ و نشر آثار تولید شده دفاع مقدس بسیار ارزشمند دانست و  بر ضرورت مکتوب کردن آثار دفاع مقدس و توجه به نویسندگان این بخش تاکید کرد.

گفتنی است، عادله صمیمی از استان گیلان یکی از برگزیدگان بخش کشوری بود که مورد تقدیر قرار گرفت.

عادله صمیمی نیز اظهار کرد: به طور جدی ۲ سال است که کار نوشتن را انجام می دهم.

شایسته تقدیر جشنواره ادبی یوسف با بیان اینکه با داستان کوتاه باران همچنان می بارید رتبه سوم استانی و تقدیر در بخش ملی این جشنواره را به دست آورده ام گفت: تا کنون مجموعه داستان یک صبح پاییزی را منتشر کرده ام و یک رمان و یک مجموعه داستان نیز آماده چاپ دارم.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه