عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی:

تفکر آیت الله مصباح، چشم انداز علوم انسانی اسلامی است

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی، گفت تفکر آیت الله مصباح، چشم انداز علوم انسانی اسلامی است که برای رسیدن به آن باید از فلسفه مضاف رد شوید و این هنر آیت الله مصباح یزدی است.

تفکر آیت الله مصباح، چشم انداز علوم انسانی اسلامی است

به گزارش خبرنگار هشت دی،حجت الاسلام باقرزاده عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) در نشست هم اندیشی بررسی اندیشه های آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در مسجد فاطمه الزهرا(س) رشت با بیان اینکه روایات بسیار زیادی در فضل و فضیلت عالم وجود دارد، اظهار کرد: حضرت رسول(ص) فرمودند: عالم بر عابد ۷۰ درجه برترى دارد که فاصله هر درجه از دیگرى به اندازه‏اى است که یک اسب هفتاد سال بدود.

وی افزود: چرا این همه فضیلت است؟ شیطان یک بیعتی را بین مردم پخش و شبهه و انحراف فکری ایجاد می کند تنها کسی که به این انحراف فکری می رسد و از این خطر متوجه می شود و به جامعه هشدار و دیگران را خبردار می کند آن عالم است.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه عالم این انحراف را می بیند و نهی می کند اما عابد چه می کند؟ در نماز جماعت شرکت، عبادت و نماز می خواند اگر دنیا را آب ببرد عابد را از شبهه خواب می برد که علت این فضیلت ها این است.

حجت الاسلام باقرزاده افزود: علما سنگربانان عقیده، فکر، اعتقادات، باورها و ارزش های الهی هستند.

وی در خصوص فرق بین عابد و دانشمند، عالم و فقیه، گفت: فرق بین عابد و فقیه این است که فقیه علم خود را به مردم سرازیر کرد، عابد خود را نجات می دهد اما عالم مردم را کمک می کرد.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: همه افراد جامعه بدلیل شرایط شغلی خود فرصت مطالعه دین را ندارند عالمی که دین را شناخت، مردم را جمع می کند و دین را معرفی می کند.

وی با بیان اینکه به چند دلیل آیت الله مصباح یزدی در دوران زندگی خود دچار هجمه بودند، اشاره کرد: یک انقلابی به تمام معنا بود، انقلابی بودن ایشان عکس یادگاری در دوران انقلاب نبود بلکه از مجاهدان انقلابی قبل انقلاب بود که ساواک تحت تعقیب و دستور دستگیری ایشان را داشت، تشکیل گروه های منسجم، آثار ایشان در اعلامیه ها و بیانیه های زمان طاغوت موجود است، آیت الله مصباح آن زمان بدنبال این بود که انقلاب منحرف نشود و اینکه انقلابی بود که نگاهش به ۴۰ سال بعد از انقلاب بود.

آیت الله مصباح سنگربان فکری انقلاب بود

وی خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی سنگربان فکری انقلاب قبل از انقلاب بود نه آنهایی که عکس یادگاری گرفته اند.

حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به رابطه آیت الله مصباح با مقام معظم رهبری و انقلابیون قابل انکار نیست، گفت: مقلم معظم رهبری از توصیفات ایشان می فرمایند من از ۴۰ سال قبل ایشان را شناختم همواره از کسانی بوده که در هر کجا انقلاب احساس به نیاز آیت الله مصباح داشت ایشان حضور داشته است.

وی بیان کرد: این شخصیت صرف انقلابی بودنش به کمک انقلاب نیامده بلکه زبان گویای بین المللی انقلاب بوده است چرا برای اینکه همه ایشان را بعنوان یک شخصیت فیلسوف و متفکر انقلاب و تئوری پرداز عقلانی انقلاب اسلامی می شناسیم.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: چرا با آیت الله مصباح دشمنی می کنند؟ چون ایشان زبان بین المللی اسلام است و خیلی ها دوست دارند انقلاب اسلامی در یک گفتمان داخلی تمام شود اما علامه مصباح با زبان بین المللی یعنی فلسفه انقلاب را صادر کرد.

وی از آثار مصباح یزدی فلسفه حقوق، فلسفه سیاست، حقوق بشر نام برد و گفت: با زبان عقلی همه می توان با دنیا صحبت کرد.

حجت الاسلام باقرزاده افزود: تنها کسی که در حوزه علمیه قم اعلام می کند که حاضریم با دنیای غرب مناظره کنیم آیت الله مصباح و شاگردانش است اما آنها حاضر نمی شوند.

وی تصریح کرد: تفکر آیت الله مصباح، چشم انداز علوم انسانی اسلامی است که برای رسیدن به آن باید از فلسفه مضاف رد شوید و این هنر آیت الله مصباح یزدی است.

آیت الله مصباح با تئوری های وارداتی دشمن جنگید

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه آیت الله مصباح با تئوری های وارداتی دشمن است و به همین دلیل دشمن زیاد دارد، افزود: تئوری های وارداتی از زمان جنگ و دولت های مختلف وارد جمهوری اسلامی شد که آیت الله مصباح با همه اینها درگیر شدند.

وی فلسفه سیاست را به جامعه یاد می دهد، گفت: ایشان دیدگاه حقوق اسلامی، حقوق بشر غربی را به همه جامعه توضیح می دهد و بعد نقد می کند و حقوق بشر اسلامی را باب می کند و همچنین تئوری پرداز حقوق بشر اسلامی، یل میدان اسلامی سازی علوم انسانی و افشاگران جریان نفوذ و سنگربان است که دشمن بسیار دارد.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه آیت الله مصباح تئوریسین مردم سالاری دینی است که آبروی دموکراسی را از نظر عقلی برد، گفت: دموکراسی مبنا ندارد و افتضاح عقلی را مطرح کرد آیت الله مصباح یزدی تابع حق و حقیقت بود.

اگر شهید مطهری با گلوله ترور شد آیت الله مصباح با تهمت، افتراء و لجن پراکنی ترور شد

حجت الاسلام باقرراده با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند مصباح یزدی جای شهید مطهری و علامه طباطبایی را پر کرده است، گفت: اگر شهید مطهری با گلوله ترور شد آیت الله مصباح با تهمت، افتراء و لجن پراکنی ترور شد.

وی به شهادت سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی سردار دل ها و آیت الله مصباح یزدی مصباح فکرها و دل ها بود و جالب اینکه در روز سالگرد شهید سلیمانی از دنیا رفت‌.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه