رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

 ۹۱ درصد هدف ایجاد اشتغال مددجویان در گیلان محقق شده است

بختیاری با اشاره به اینکه سال ۹۸، ۵ هزار و ۷۴۳ شغل با ۱۷۵ میلیارد تومان تسهیلات در گیلان ایجاد شد که امسال به عدد ۷ هزار و ۳۰۴ رسیده است گفت: تا الان ۹۱ درصد اشتغال ایجاد شده مددجویان محقق شده است.

 ۹۱ درصد هدف ایجاد اشتغال مددجویان در گیلان محقق شده است

به گزارش خبرنگار ۸دی، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید کمیته امداد انزلی با بیان اینکه امام خمینی (ره) کمیته امداد را تأسیس کردند زیرا خواستگاه ایشان، انقلاب و رهبری حمایت از محرومین است اظهار کرد: یکی از ارکان نظام در نظام اسلامی رسیدگی به نیازمندان در حوزه عدالت اجتماعی و استفاده از ظرفیت های کشور برای پیاده کردن این عدالت اجتماعی است.

بختیاری با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای اصلی ما توانمندی است گفت: که رهبر تصریح فرمودند: توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهی دستان با رعایت تکریم حرمت گذاری در صدر برنامه‌های کمیته امداد باشد؛ اکنون کمیته امداد با عبور از حوزه حمایت به حوزه وسیع توانمند سازی ورود پیدا کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این به معنای فراموش کردن حمایت نیست تصریح کرد: از قشر سالمند که مشمول طرح شهید رجایی می‌شوند تا قشر صعب العلاج هایی که دیگر درمانی ندارند تا آخر عمر با افتخار وظیفه نوکری برای آن ها را داریم.

وی توانمندسازی را با ۳ رکن اصلی در اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی خودباوری و خوداتکایی و ما میتوانیم عنوان کرد و افزود: کمیته امداد طبق بند مربوطه مکلف بوده سالانه ۷۰ هزار اشتغال ایجاد کند اما سال ۹۶ به جای ۷۰ هزار ۱۷۰هزار، سال ۹۷ مجموعا ۱۶۸ هزار، سال ۹۸ مجموعا ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل با ۴هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان و امسال تا آخر دی ۱۹۰ هزار شغل ایجاد کرد که پیش بینی‌ می‌کنیم تا پایان سال این عدد به ۲۰۰ هزار شغل با ۶ هزار میلیارد تومان برسد.

بختیاری با بیان اینکه سال قبل دولت ۳۵۰۰ میلیارد تسهیلات داد که در مجلس دهم به ۴۹۰۰ میلیارد رسید گفت: مجلس یازدهم به واقع مجلس محرومین است در بودجه ۱۴۰۰ دولت ۶ هزار و‌۱۰۰ میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال در نظر گرفت که این مبلغ را در مجلس به ۱۰ هزار میلیارد تومان ارتقا دادند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه برنامه را برای سال ۱۴۰۰ با ایجاد ۳۰۰هزار شغل بستیم گفت: در سال ۱۴۰۰ باید یک تحولی در عرصه اشتغال بوجود بیاید چون زمینه فرآهم است؛ هم اکنون نرخ بیکاری در شهرستان بندرانزلی ۲۰ درصد است که عدد بالایی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۸، ۵ هزار و ۷۴۳ شغل با ۱۷۵ میلیارد تومان تسهیلات در گیلان ایجاد شد که امسال به عدد ۷ هزار و ۳۰۴ رسیده است ابراز کرد: تا الان ۹۱ درصد اشتغال ایجاد شده محقق شده است.

بختیاری با اشاره به ۲محور عمده اعم از هدایت شغلی و راهبر شغلی برای اشتغال زایی اذعان کرد: در مبحث مسکن ۲ هزار تفاهم نامه در گیلان امضا شد که از این تعداد ۱۱۰۰عدد سهم کمیته امداد شد یعنی مجری بنیاد مسکن و تامین کننده پول نقدی سازمان برنامه‌ بودجه است و با اولویت مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی ساخت آغاز می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه تصریح کرد: زمین تهیه شده، پروانه گرفته شده و کار درحال انجام است و می‌توان گفت که واقعا نهضت مسکن سازی را شروع کرده ایم زیرا معتقد هستیم سنگین ترین چیزی که در بسته حمایتی از محرومین مایه آرامش می‌شود فقط مسکن است.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی و تجربه لازم را داریم و هرچه بودجه بدهند را برای ساخت مسکن بهره می‌بریم گفت: مسکن بسیار مهم است و اولویت ما خانواده‌های سه نفر به بالا ، روستاها، مناطق محروم و یتیمان است‌

بختیاری در پایان افزود: در حوزه اشتغال خانگی نیز آمادگی داریم کل اشتغال خانگی و روستایی کشور را قبول کنیم و پاسخگو هم باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه