در مراسم توزیع ۱۰هزار سبد کالای معیشتی توسط شورای زکات گیلان مطرح شد

گیلان؛ استان پایلوت در اجرای زکات روستایی در سطح کشور/ ایجاد شورای زکات در ۲هزار روستای گیلان

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با تاکید بر ترویج و تبلیغ زکات، گفت: گیلان به عنوان استانی الگو و پایلوت کشور در زمینه زکات روستایی اعلام خواهد شد.

گیلان؛ استان پایلوت در اجرای زکات روستایی در سطح کشور/ ایجاد شورای زکات در ۲هزار روستای گیلان

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام محمدطاها مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در حاشیه توزیع ۱۰هزار سبد کالای معیشتی توسط شورای زکات استان گیلان در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به حس نوع دوستی و هم نوعی مردم گیلان نسبت به یکدیگر اظهار کرد: مردم در ایام شیوع ویروس کرونا مانند دوران جنگ دست یکدیگر را گرفتند و فرمان رهبرمعظم انقلاب در کمک مساوانه را لبیک گفتند.

حجت الاسلام مهری با بیان اینکه گیلان بعنوان استانی الگو و پایلوت کشور در زمینه زکات روستایی اعلام خواهد شد افزود: در بحث پژوهشی، احیا، فرهنگ سازی و ترغیب زکات ضعیف عمل شده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با تاکید بر ترویج و تبلیغ زکات، گفت: براساس دو فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص پژوهش و ترویج زکات، کارگروه فقهی تشکیل داده و در زمینه فرهنگ سازی شوراهای زکات شهری و روستایی یکی پس از دیگری در استان ها در حال راه‌اندازی هستند.

زکات روح را پرورش می دهد

به گزارش هشت دی، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت نیز  در این مراسم با بیان اینکه استجابت زکات واجب و مستحب در کنار به جا آوردن نماز انجام می شود، اظهار کرد: نماز و زکات تنها با وجود امر به معروف و نهی از منکر قابل قبول است.

حجت الاسلام فلاحتی با اشاره به این مطلب که کل واجبات در برابر امر به معروف یک قطره محسوب می شوند افزود:
معنای لغوی زکات به معنای رشد است، زکات واجب و مستحب از هم ناگسستی هستند و زکات مستحبی روح را پرورش می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با تاکید بر آینده نگری ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی معمولا تحت آماج حملات قرار می گیرد، اما این مجموعه میتواند با ایجاد شرایط اشتغال نظیر پرورش ماهی، کاشت سبزی و…از دانشجویان عمران، کشاورزی و…استفاده کند، بخشی از دریافتی را به دانشجو داده و بخشی برای زکات استفاده شود.

ایجاد شورای زکات در ۲هزار روستای گیلان

به گزارش خبرنگار هشت دی، عباس اهرابی مدیر کل کمیته امداد خمینی در استان گیلان نیز در حاشیه توزیع ۱۰هزار سبد کالای معیشتی توسط شورای زکات استان گیلان نیز با بیان اینکه ۱۲۶هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند و بودجه دولتی برای حمایت این خانوارها کافی نیست اظهار کرد: ایجاد کمیته زکات استان گیلان اقدامی موثر و کاملا خودجوش بود.

اهرابی با اشاره به ایجاد شورای زکات در دو هزار روستای گیلان گفت: گیلان جدا از زکات واجب و با وجود اینکه زکات مرکز برای یکسال استان گیلان ۲۱میلیارد تومان مصوب کرده بود گیلان با رشد ۵۷درصدی موفق به جمع آوری ۲۸میلیارد و ۱۶۱میلیون تومان جمع آوری شده است.

مدیر کل کمیته امداد خمینی در استان گیلان ادامه داد: از این مبلغ بالغ بر ۴۸۸میلیون تومان برای تهییه ۳۶فقره جهیزیه نوعروسان، ۴۰۰میلیون تومان احداث مسکن، ۲۶۱میلیون تومان جهت مرمت و بازسازی خانه ها، ۲۰میلیارد تومان کمک های معیشتی و مبالغی دیگر برای آزادی زندانیان، تهییه لوازم تحریر و…هزینه شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه