عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مطرح کرد:

ساخت مسکن محرومان با استفاده از مالیات خانه‌های خالی

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از ساخت مسکن برای نیازمندان و محرومان جامعه با استفاده از مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد.

ساخت مسکن محرومان با استفاده از مالیات خانه‌های خالی

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام محمد صفری ملک میان اظهار داشت: در این خصوص به دنبال تاسیس یک صندوق برای هدایت و تجمیع مالیات بر خانه های خالی از سکنه هستیم تا بتوان با این روش بخشی از مسکن نیازمندان و محرومان حل شده و صاحب خانه شوند.

وی با بیان اینکه با ارائه طرحی به مجلس به دنبال منابع بازگشتی تسهیلات مسکن مهر برای افزودن منابع مذکور در تامین مسکن محرومان هستیم، تصریح کرد: به رغم تلاش های انجام گرفته در خصوص محرومیت زدایی و تقویت ساختارهای معیشتی به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه از سایر مسوولان می خواهیم توجه بیشتری به این قشر داشته باشند تا منجر به ارتقا وضعیت معیشت آنان شود.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس با تاکید بر اینکه مشکلات محرومان و نیازمندان باید متناسب با شرایط روز بررسی و مورد توجه قرار گیرد، افزود: برخی مردم در حوزه معیشت و اشتغال نگرانی هایی دارند که در صورت عدم توجه افزایش می‌یابد و نباید اجازه دهیم مسایل قابل حل، به جایی برسد که کار گره بخورد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با شاخصه‌های انقلابی‌گری و جهادی بودن تشکیل شده و بنا را بر این گذاشته تا طبق فرمایشات مقام عظمای ولایت توجه هرچه بیشتری به محرومان داشته باشد.

وی تصریح کرد: به منظور رفع و حل مشکل محرومان مجلس شواری اسلامی تاکنون مصوباتی خوبی داشته و امیدواریم زمینه اشتغال آنان را فراهم کرده و در نهایت موجب تولید ثروت در جامعه شویم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت همچنین بر ضرورت افزایش چند برابری مستمری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی تاکید کرد و گفت: در مجلس به دنبال این موضوع هستیم، مستمری کنونی حتی با افزایش ۲۵ درصدی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه، به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای معیشتی خانواده‌های محروم نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع که در آستانه سال نو هستیم، بنا را بر این گذاشتیم تا نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی، آستان قدس و ستاد اجرایی حضرت امام(ره) به همراه بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت، دست به دست هم دهند تا در ماه‌های آتی شاهد اتفاقات و اخبار خوبی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه و خانواده‌های تحت حمایت باشیم.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه