معاون آبزی پروری گیلان:

اولین بازار الگویی فروش محصولات شیلاتی و آبزی پروری گیلان در رشت راه اندازی شد

معاون ابزی پروری شیلات گیلان با اشاره به اینکه اولین بازار الگویی در بحث فروش محصولات شیلاتی و آبزی پروری استان گیلان در شهرستان رشت انجام شده است، گفت: این مرکز بزرگترین بازار الگویی در سطح کشور محسوب می‌شود که با سرمایه گذاری تعاونی فروشندگان ماهی رشت و همینطور مشارکت و اخذ تسهیلات بانکی ارایه شده به متقاضیان احداث شده است.

اولین بازار الگویی فروش محصولات شیلاتی و آبزی پروری گیلان در رشت راه اندازی شد

به گزارش ۸دی،تقی نصیری با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان شیلات ایران ساماندهی و بهینه سازی بازار عرضه و فروش ماهی و تکمیل زنجیره ارزش از تولید تا مصرف ماهی است، اظهار کرد: در بازار فروش هم به دلیل نظارت های بهتر بر فروش و کنترل مسائل بهداشتی، راه اندازی بازارهای الگویی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اولین بازار الگویی در بحث فروش محصولات شیلاتی و آبزی پروری استان گیلان در شهرستان رشت انجام شده است، افزود: این مرکز بزرگترین بازار الگویی در سطح کشور محسوب می‌شود که با سرمایه گذاری تعاونی فروشندگان ماهی شهرستان رشت و همینطور مشارکت و اخذ تسهیلات بانکی ارایه شده به متقاضیان احداث شده است.

نصیری با بیان اینکه ایجاد این جایگاه ها در شهرستان های دیگر با همکاری شهرداری و سایر ارگان های ذیربط در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده، دومین بازار الگویی استان در حوزه فروش محصولات شیلاتی و دریایی طی سالجاری در انزلی شروع به کار خواهد کرد و در شهرستان‌های رودسر و تالش به عنوان مراکز شرق و غرب استان نیز در حال پیگیری این موضوع هستیم.

معاون آبزی پروری شیلات گیلان با بیان اینکه در این استان حدود ۹۰۰۰ هکتار وسعت فعالیت های آبزی‌پروری شناسایی شده وجود دارد، گفت: در سال ۹۸ در مجموع ۵۴۴۲ نفر در زمینه تولیدات گوشت آبزیان اعم از ماهیان گرمابی، سردآبی و خاویاری اشتغال مستقیم داشتند؛ همچنین در زمینه تکثیر و تولید بچه ماهی نیز ۶۵۳ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار و فعالیت هستند.

وی افزود: استان گیلان از ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه فراوانی در زمینه آبزی‌پروری برخوردار است که از مهمترین آنها می توان به پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی، پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهیان سردآبی در حاشیه رودخانه های مستعد اشاره کرد.

نصیری تصریح کرد: از دیگر توانمندی ها می توان به پرورش ماهی در آب بندان ها و مخازن ذخیره آب کشاورزی با هدف بهره برداری چندمنظوره از منابع آبی، همچنین بهره‌گیری از پتانسیل های فراوان آبزی پروری در قالب مشاغل خانگی در فضای باز و زمین های بایر باغات و حیاط منازل روستایی با استفاده از منابع آب چاه کشاورزی اشاره کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه