شرایط جوی گیلان تا پایان هفته جاری تداوم دارد

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه شرایط جوی تا پایان هفته جاری در استان گیلان تداوم دارد، گفت: با توجه به وزش باد جنوبی، شهروندان در مناطق جنگلی و کوهستانی از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.

شرایط جوی گیلان تا پایان هفته جاری تداوم دارد

محمد دادرس، مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی پایدار در منطقه، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جوی غالباً پایدار تا اواخر هفته در منطقه است.

وی افزود: در این مدت وزش باد جنوبی در ارتفاعات و دامنه‌ها و وقوع پدیده مه در سواحل و مناطق جلگه‌ای گیلان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد جنوبی از شهروندان خواست در مناطق جنگلی و کوهستانی از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته شهرستان‌های رشت و لاهیجان با ۲۰ درجه بالای صفر بالاترین دما در طول روز را ثبت کردند، افزود: جیرنده نیز با یک درجه زیر صفر سردترین نقطه استان گیلان بوده است.

دادرس با بیان اینکه بر امروز آسمان اکثر نقاط استان گیلان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد جنوبی پیش بینی شده است، اضافه کرد: در برخی از ساعات نیز شاهد افزایش ابر در مناطق جلگه‌ای خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط جوی تا پایان هفته جاری در استان گیلان تداوم دارد، گفت: دریا نیز در این مدت آرام با موج‌های کوتاه و برای انجام فعالیت‌های دریانوردی و مرتبط مناسبت است.

دادرس با بیان اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی و در برخی ساعات شاهد افزایش ابر و وزش باد جنوبی پیش بینی شده است، افزود: در طول روز نیز دمای این شهر بین ۶ تا ۱۶ درجه سانتیگراد در نوسان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه