امام جمعه کوچصفهان:

عظمت انقلاب را مدیون امام (ره) و شهدا هستیم

امام جمعه کوچصفهان گفت: ما عظمت انقلاب را مدیون امام، شهدا و خانواده های معظم شهدا هستیم، انشاالله در دنیا و آخرت شرمنده آنان نباشیم.

عظمت انقلاب را مدیون امام (ره) و شهدا هستیم

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین حکیمی گیلانی، امام جمعه کوچصفهان ضمن تبریک به مناسبت روز زن و مادر با بیان اینکه در آستانه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در دهه فجر هستیم اظهار کرد: یکی از آرزو هایی که بشر داشت برچیده شدن بساط ظلم بود.

حجت الاسلام حکیمی با اشاره به اینکه خیلی اوقات پیش می آید باطل بر حق مسلط می شود و حقی که حاکم است و کنار می زند افزود: علت آن می‌تواند ظهور باطل در چهره حق باشد، حدود صد سال پیش که رضا خان حکومت را در ایران بدست گرفت وقتی دید مردم ایران حب اهل بیت را در دل دارند قزاق ها را راه می انداخت تا در ایام محرم برای امام حسین سینه بزنند.

امام جمعه کوچصفهان با اشاره به اینکه علت دیگر این موضوع می‌تواند وحدت اهل باطل باشد افزود: امیر المومنین(ع) می فرماید تاریخ اهل گذشتگان برای آیندگان تکرار می شود تنها راه تقابل با اهل باطل وحدت جریان حق است که باید کشور های اسلامی با هم متحد و مراقب باشند.

وی با اشاره به اصل غفلت اهل حق گفت: حادثه عاشورا وقتی رخ داد و باعث شهادت امام حسین(ع) شد که۶۱ سال بعد از رحلت پیامبر خدا بود و زمان رسول خدا را از یاد بردند و چنان در آنها نفوذ کردند که باعث غفلت آنها شدند.

حجت الاسلام حکیمی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی ایران دو قدرت وجود داشت که همه کشور ها زیر بیرق این دو کشور بودند تصریح کرد: قدرت سرمایه داری و قدرت کمونیستی از جمله این دو قدرت بودند که پس از آن حکومت انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام شکل گرفت.

امام جمعه کوچصفهان با اشاره به اینکه نخست وزیر وقت اسرائیل درباره انقلاب اسلامی گفت این انقلاب مانند زلزله ای بود که تمام دنیا را تکان داد افزود: فیلسوف فرانسوی میشل فوکو درباره شخصیت امام راحل گفت که امام یک شخصیت افسانه ای بود که در هیچ دولت و رهبر سیاسی حتی با حمایت تمام رسانه های دنیا نمی توانند با ملتی چنین ارتباطی برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه میخائیل گورباچف نیز درباره شخصیت امام می‌گوید که امام فرا تر از زمان خود می اندیشید و توانست اثر بزرگی در تمام جهان بجای بگذارد ادامه داد: ادوارد آنیلی می‌گوید: سادگی و عظمت و معنویت امام باعث شد که من شیفته و مجذوب امام شدم؛ امام پیشانی این مرد را به دلیل مسلمان شدن او می بوسد ولی به نماینده گورباچف اعتنا نمی کند.

امام جمعه کوچصفهان در پایان تاکید کرد: ما عظمت انقلاب را مدیون امام، شهدا و مدافعان حرم و خانواده های شهدا و دیگران هستیم انشاالله در دنیا و آخرت شرمنده آنان نباشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه