دبیر انجمن صنفی کارفرمایی نهاده های کشاورزی گیلان:

پرداخت تسهیلات خرید نهاده های کشاورزی از طریق صدور کشاورز کارت / اجرای صحیح طرح کشاورز کارت هوشمند حمایت های دولت را هدفمند خواهد کرد

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران نهاده های کشاورزی گیلان از افزایش سقف پرداخت تسهیلات خرید نهاده های کشاورزی در قالب صدور کشاورز کارت خبرداد و گفت: کشاورزان گیلانی می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کارگزاران رسمی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی دهستان های سراسر گیلان از خدمات این طرح آگاه و بهره مند شوند.

پرداخت تسهیلات خرید نهاده های کشاورزی از طریق صدور کشاورز کارت / اجرای صحیح طرح کشاورز کارت هوشمند حمایت های دولت را هدفمند خواهد کرد

به گزارش ۸دی، عرفان منصوریان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران نهاده های کشاورزی گیلان از افزایش سقف پرداخت تسهیلات خرید نهاده های کشاورزی در قالب صدور کشاورز کارت خبرداد و گفت: کشاورزان گیلانی می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کارگزاران رسمی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی دهستان های سراسر گیلان از خدمات این طرح آگاه و بهره مند شوند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران نهاده های کشاورزی استان گیلان با تاکید براینکه استفاده علمی از نهاده های کشاورزی برای افزایش کیفیت و کمیت در تولیدات کشاورزی امری غیرقابل انکار است، افزود: کشاورزان باید برای تشویق در افزایش تولید همیشه از سوی سیاست گزاران کلان کشور مورد حمایت قرار بگیرند‌.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات کشاورز کارت با اعتبار بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از سوی بانک کشاورزی تا سقف ۴۰ میلیون ریال برای هر هکتار افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات قرار است با کارمزد ۱۲ درصد و با بازپرداخت یکساله و در کمترین زمان به کشاورزان متقاضی تحویل داده شود.

منصوریان با یادآوری اینکه اعتبار این کارت فقط برای خرید نهاده های کشاورزی از کارگزاری های رسمی واریز خواهد شد، اضافه کرد: کارگزاران رسمی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان آماده ارائه خدمات و توزیع نهاده های یارانه ای و مورد تایید سازمان جهادکشاورزی به کشاورزان تلاشگر گیلانی هستند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران نهاده های کشاورزی استان گیلان با تاکید براینکه طرح کشاورز کارت هوشمند می تواند ابعاد مختلف حمایتی و ساماندهی بخش کشاورزی را دربر بگیرد، اظهار داشت: دولت می تواند با صدور کشاورز کارت هوشمند برای بهره برداران کشاورزی، طرح های حمایتی سالیانه خود را برای رشد تولید افزایش داده و از این طریق خدمات خود را هدفمند و کاربردی تر کند.

 منصوریان با تصریح براینکه یارانه های دولتی تخصیص یافته به کشاورزان می تواند همانند کارت های سوخت به طور مستقیم و با قابلیت نظارت دقیق تر به دست کشاورزان برسد تا کشاورزان از طریق پایانه های رسمی مستقر در کارگزاری های رسمی خدمات حمایتی را دریافت کنند ، متذکرشد: کشاورز کارت هوشمند و پشتوانه قانونی و اقتصادی دولت از آن، اثربخشی حمایت های دولتی از بخش کشاورزی را افزایش خواهد داد.

منصوریان با ابراز خرسندی از تصمیم گیری حمایتی بیشتر از سوی هیات دولت، گفت: همانند دیگر کشور های توسعه یافته و مقتدر در حوزه امنیت غذایی، هیچگاه دولت ها نباید برای کمبود دارایی های خود به سمت دارایی های کشاورزان رفته و بخش کشاورزی باید همیشه مورد حمایت قرار گرفته و از یارانه های دولتی برخوردار باشد.

وی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و کارگزاران رسمی این شرکت را یکی از بخش های دلسوز و مهم اجرایی حمایت از حوزه تولیدات کشاورزی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: دولت با افزایش ظرفیت، حمایت و بهره گیری از توان این مجموعه بزرگ می تواند در امر توسعه و حمایت از کشاورزان بیش از پیش موفق شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه