جانشین اسبق فرمانده سپاه قدس گیلان در گفتگو با ۸دی:

عملیاتی که منجر به شکست ماشین جنگی عراق شد/ “کربلای ۵” نگرش جهان به جمهوری اسلامی را تغییر داد

سردار مهدی کاظمی پور فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه عملیات کربلای ۵ دستاوردهای بزرگی داشت گفت: پس از این عملیات، پیروزی‌ در جبهه‌های ما به دست آمد و به قول کارشناسان خارجی ماشین جنگی عراق شکست خورد و نگرش جهان به جمهوری اسلامی تغییر کرد.

عملیاتی که منجر به شکست ماشین جنگی عراق شد/ “کربلای ۵” نگرش جهان به جمهوری اسلامی را تغییر داد

سردار مهدی کاظمی پور در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است، بیان کرد: تحمیل جنگ با چندین هدف به ویژه نابودی انقلاب و گرفتن حداقل استان خوزستان و تشکیل یک رژیم اشغالگر کنار کشور ما بود.

وی با اشاره به اینکه فاصله بین عملیات کربلای ۴ و ۵ حدوداً ۱۵ روز بود گفت: اکثر رزمندگان گردان ما بسیجی بودند و به آنها پیام حضرت امام را ابلاغ کردیم و اکثر بسیجیان با روحیه سلحشوری و رزمندگی برای شرکت در عملیات کربلای ۵ اعلام آمادگی کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ریشه و اساس کار در دوران جنگ ۸ ساله معنویت بود، عنوان کرد: اصل کار در عملیات کربلای ۵، مربوط به جزیره بوارین می‌شد که چسبیده به خاک جمهوری اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه شب اول به گردان‌های حمزه، امام حسین و میثم مأموریت دادند به جزیره بوارین بروند، تصریح کرد: نیروهای ما در شب اول موفق شدند خط را نگه دارند و به دلیل نبود برخی امکانات و تحریم‌ها مجبور بودیم عملیات‌ها را در شب انجام دهیم.

سردار کاظمی پور با بیان اینکه نیروهای ما در مقر گردان چند ساعت دلاورانه جنگیدند، خاطرنشان کرد: پس از این چند ساعت مقاومت توانستیم ۷۰ عراقی را اسیر کنیم و آتش قوی توسط رزمندگان ما در عملیات کربلای ۵ به وجود آمد که پاتک عراقی‌ها را با شکست مواجه می‌کرد.

عملیاتی که منجر به شکست ماشین جنگی عراق شد

جانشین اسبق فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه عملیات کربلای ۵ دستاوردهای بزرگی داشت افزود: پس از این عملیات، پیروزی‌ در جبهه‌های ما به دست آمد و به قول کارشناسان خارجی ماشین جنگی عراق شکست خورد و نگرش جهان به جمهوری اسلامی تغییر کرد.

وی با اشاره به ایجاد نگرانی در ابرقدرت‌ها پس از عملیات کربلای ۵ تصریح کرد: پیروزی رزمندگان ما در عملیات کربلای ۵ باعث شد دشمنان دریابند نمی‌توانند مقابل ایران بایستند.

سردار کاظمی پور با اشاره به نقش موثر معنویت در دوران دفاع مقدس گفت: موفقیت رزمندگان ما با دست‌های خالی مقابل صدامی که امکانات بسیاری داشت، درستی وعده‌های خداوند را اثبات می‌کرد و این موضوع موجب تقویت معنویت نیروهای ما می‌شد.

آزادی جزیره بوارین نتیجه تلاش فرماندهان و رزمندگان گیلانی

وی ادامه داد: آزادی جزیره بوارین یکی از اقدامات مثبت لشکر قدس محسوب می‌شود که با همت و تلاش و جانفشانی فرماندهان و رزمندگان گیلانی محقق شد.

سردار کاظمی پور اظهار کرد: اتفاقات و حوادث دفاع مقدس هنوز به رشته تحریر درنیامده است زیرا دفاع مقدس جنگ برای یک تکه خاک نبود و آنچه که موفقیت ما را در ۸ سال تضمین کرد، معنویت بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان ما مهمات کافی نداشتند اما با علم به این موضوع برای عملیات‌ها آماده می‌شدند گفت: امام جنگ را الهی و تکلیفی کرد و فرمود چه شکست بخوریم چه پیروز شویم باید به تکلیف خود عمل کنیم.

وی  بیان کرد: رزمندگان ما به جنگ افزار توجه نداشتند و با معنویت و تبعیت از فرمایشات حضرت امام و دعا در عملیات شرکت می‌کردند‌.

فرمانده دوران دفاع مقدس اخلاص و عدم توجه به مسائل مادی را از دیگر رموز موفقیت در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: مردم ما امروزه باید با الگو گرفتن از رفتار رزمندگان دوران دفاع مقدس، بدون توجه به کمبودها، تنها به حرف ولی‌فقیه و رهبر گوش فرا دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه