ماندگاری: “ما ملت امام حسینیم” پشت آمریکا و دشمنان را لرزاند

استاد حوزه و دانشگاه در حرم مطهر خواهر امام رشت، گفت: رهبری فرمودند سردار سلیمانی برای خروج آمریکا از منطقه تلاش می‌کرد و انتقام ایشان تنها با زدن چند پایگاه آمریکا گرفته نمی‌شود بلکه آنها باید گور خود را از منطقه بیرون کنند و این اتفاق نیز در حال رخ دادن است.

ماندگاری: “ما ملت امام حسینیم” پشت آمریکا و دشمنان را لرزاند

به گزارش ۸دی،  حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری عصر امروز در اجتماع مداحان گیلانی در خواهر امام رشت با بیان اینکه در مکتب اهل بیت، روضه خوان جایگاه بالایی دارد اظهار کرد: اولین روضه خوان عالم خدا بوده و زمانی که حضرت آدم و حوا قصد توبه داشتند، جبرئیل کلماتی را به آنها تلقین کرد.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا پیامبر اسلام و ائمه اطهار نیز روضه خوان بودند بیان کرد: امام سجاد (ع) ۴۰ سال روضه خواندند و امام باقر(ع) وصیت کردند برای ایشان روضه خوانده شود و امام رضا(ع) نیز توصیه کردند که برای امام حسین(ع) روضه خوانده شود و شیعیان بر مصیبت‌های وارده به ایشان اشک ماتم بریزند.

وی با اشاره به اینکه روضه خوانی افتخار است خاطرنشان کرد: بزرگان دینی و مراجع معتقد بودند که روضه گره‌ها را باز می‌کند و مقام معظم رهبری در طول دوران رهبری هرگز مجالس روضه را ترک نکردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه روضه یک تفضل الهی است اظهار داشت: روضه خوانی برای اهل بیت مقام و توفیقی است که به هر کسی داده نمی‌شود.

ماندگاری با بیان اینکه دشمن قصد دارد ارزش روضه خوانی را کم جلوه دهد اما روضه خوانان باید قدر جایگاه خود را بدانند افزود: مردم اگر سرتاپای روضه خوانان را طلا بگیرند کم است اما ما نباید به چنین چیزی تن دهیم چرا که ارزش کار ما از هر جواهری بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر قیمت و ارزش روضه خوانان بیشتر شود دشمن برای تخریب آنها بیشتر برنامه‌ریزی می‌کند عنوان کرد: اهل بیت ما به دلیل ستم دشمنان، در جامعه منزوی بودند و باب ارتباط معرفتی و اطاعت مردم از آنها بسته شد اما تمام اهل بیت دنبال آن بودند که ارتباط محبتی میان مردم و آنان قطع نشود.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه روضه امام حسین مهمترین وسیله ایجاد محبت بین مردم و اهل بیت است تصریح کرد: بسیاری از مردم در سرتاسر جهان با آیین و مذاهب و تفکرات مختلف بوسیله روضه و محبت به امام حسین به راه راست هدایت شدند.

ماندگاری با اشاره به اینکه برخی افراد به مسائلی مانند نماز و روزه اهمیت نمی‌دهند اما در مجالس روضه اهل بیت شرکت می‌کنند بیان کرد: باید معارف را در قالب روضه به مردم انتقال دهیم زیرا روضه می‌تواند کمبود معرفت بین مردم را حل کند.

عضو هیأت امناء بنیاد هدایت مردم امروز مشکل معرفتی دارند خاطرنشان کرد: محبت مردم به اهل بیت زیاد است اما باید در قالب روضه بُعد معرفتی را به مردم انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه در رابطه با بعد معرفتی می‌توان تنهایی و غربت اهل بیت را برای مردم بیان کرد، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که در صورت ایمان و تقوا، برکات را بر زندگی انسان‌ها جاری می‌کند و همین یک نوع روضه از سوی خداوند است.

ماندگاری ضرورت بیان اهمیت حجاب و نماز از سوی روضه خوانان برای مردم تصریح کرد: روضه خوان نباید مردم را با محبت سرگرم کند و با معرفت شور و شعور مردم تکمیل می‌شود.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه باید از طریق روضه امام حسین شجاعت را به جامعه تزریق کنیم افزود: بسیاری از مسلمانان زمان پیامبر با ایشان عهد بستند اما تعداد کمی در جنگ‌ها با ایشان همراهی کردند زیرا شور بدون شعور بی فایده است.

این مدرس حوزه با اشاره به جمله “ما ملت امام حسینیم” عنوان کرد: سردار سلیمانی با همین جمله پشت آمریکا و دشمنان را لرزاند و حتی به تنهایی برای آمریکا رجز می‌خواند و او را به مبارزه می‌طلبید.

ماندگاری ادامه داد: رهبری فرمودند سردار سلیمانی برای خروج آمریکا از منطقه تلاش می‌کرد و انتقام ایشان تنها با زدن چند پایگاه آمریکا گرفته نمی‌شود بلکه آنها باید گور خود را از منطقه بیرون کنند و این اتفاق نیز در حال رخ دادن است.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه در روضه امام حسین محبت فراوان است و ما باید به مردم معرفت بدهیم گفت: جوانانی که در روضه شرکت می‌کنند باید محبت و معرفت را با هم کسب کنند و روضه خوانان علاوه بر این دو مورد، باید روح حماسه و اطاعت پذیری را به مردم انتقال دهند.

وی با اشاره به اینکه روضه امام حسین باید فرایض دینی مانند حجاب، نماز، زکات و ولایت پذیری را در جامعه احیا کند تاکید کرد: روح حماسه باید در روضه‌ها وجود داشته باشد.

ماندگاریماندگاری با بیان اینکه امام حسین بر دوری از ظلم و دشمن شناسی تاکید داشتند افزود: نمی‌توان در روضه امام حسین تنها “یزید دیروز” را لعن کرد بلکه باید “یزید زمانه” را نیز به مردم معرفی کنیم چرا که یزید، امروزه بر بسیاری از مسئولان ما سوار شده است.

استاد حوزه با اشاره به اینکه در جلسه‌ای گفتم هیچ یک از کسانی که فرزندان آنها در اروپا و آمریکا تحصیل می‌کنند حق ندارند کاندید انتخابات شوند اظهار داشت: چنین شخصی به خاطر فرزندش گروگان آمریکا و اروپاست و مجبور است که گاو شیرده آنها باشد.

وی با بیان اینکه چنین اشخاصی شایستگی حکومت بر مردم را ندارند خاطرنشان کرد: در روضه باید معرفت و حماسه و عقلانیت وجود داشته باشد و کار امام حسین یعنی معامله با خداوند نیز کاملا عقلانی است.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر اینکه هر کسی که برای حضور در مراسم امام حسین، طی کند و روی خودش قیمت بگذارد ضرر می‌کند بیان کرد: امام خمینی فرمودند تمام دین ما از برکت قیام امام حسین است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه