استاد حوزه و دانشگاه:

نزاع جهانی بین اسلام و کفر است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نزاع جهانی بین اسلام و کفر است، اظهار کرد: اگر از ظرفیت ایمانی و اسلامی استفاده نکنیم دشمن از ظرفیت کفر علیه اسلام بهره خواهد گرفت.

نزاع جهانی بین اسلام و کفر است

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام میرزا محمدی پیش از ظهر سه شنبه در همایش «بانوان، جهاد تبیین و حجاب و عفاف» که در سالن همایش ولایت سازمان تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: بانوان طلایه داران فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی هستند و می‌توانند نقش محوری در جهاد تبیین داشته باشند.

وی با اشاره به نگاه زیبا و بی نظیر قرآن در خصوص جایگاه زن، افزود: قرآن کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب بشریت است و در این کتاب آسمانی آیات فراوانی به جایگاه زن اشاره شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برابری زن و مرد از نگاه قرآن، بیان کرد: فلسفه خلقت زوجیت است و این زوجیت، یک رکنش زن است و اگر زن نباشد زوجیتی در کار نخواهد بود.

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان اینکه زن و مردم در بخش‌های مختلف برابر هستند، گفت: ملاک انسان بودن زن یا مرد بودن نیست بلکه تقوا است.

وی با بیان اینکه در حیات انسان‌ها تفاوتی بین زن و مرد نیست، افزود: خداوند در قرآن هیچ تفاوتی بین زن و مرد قائل نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نزاع جهانی بین اسلام و کفر است، اظهار کرد: اگر از ظرفیت ایمانی و اسلامی استفاده نکنیم دشمن از ظرفیت کفر علیه اسلام بهره خواهد گرفت.

حجت الاسلام میرزا محمدی با اشاره به آیات و روایات، حیا و عفت را مختص زن و مرد دانست و بیان کرد: رعایت عفاف و حجاب برای مرد و زن تاکید شده است و مختص به یک جنس خاص نیست.

وی همچنین افزود: قرآن در هیچ چیزی بین زن و مرد قائل نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ریحانه بودن اقتضا خلقت زن است، گفت: مرد خصلتی بودن برخی زنان یک از آفت‌های جامعه امروز است که می‌خواهند به جای ریحانگی، قهرمان بازی کنند.

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان اینکه تکامل زوجین در کنار هم معنا پیدا می‌کند، گفت: دشمن در تلاش کرده تا استقلال طلبی و جدایی زن و مرد را توسعه طلبی و مدرنیته جلوه دهد.

وی با اشاره به نشانه رفتن حیا توسط دشمن، افزود: برخی سهل انگاری‌ها در تخریب حیا با دشمن همراه شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حیا پاشنه آشیل جامعه اسلامی است، گفت: حیا در خوردن، نگاه، پوشش، رفتار، گفتار و نوشتار امروز زیر سوال رفته و به چالش جدی جامعه تبدیل شده است.

حجت الاسلام میرزا محمدی با انتقاد از وضعیت اسفناک عفاف و حجاب در مناطق آزاد، بیان کرد: منطقه آزاد جایی است که خدا در آن نباشد.

وی با اشاره به حمله دشمن به شعائر و ارزش‌های اسلامی، افزود: سیاه پوشی مصداق و مؤلفه اسلامی نیست بلکه اسلام شادترین دین است.

گفتنی است، در این همایش که با موضوع عفاف و حجاب برگزار شده بود حاضرین جلسه به طرح مسائل و شبهات پرداختند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه