هشت دی گزارش می دهد:

مرکز آنکولوژی املش در وضعیت نیمه تعطیل/ سرگردانی بیماران شیمی درمانی در شرق گیلان!

مرکز آنکولوژی املش تنها مرکز دولتی شیمی درمانی شرق گیلان است که به دلیل شرایطی که پیش آمده از ویزیت تعداد زیادی از بیمارانی که نیاز به شیمی درمانی دارند باز مانده؛ به گفته رئیس بیمارستان نیکوکار هم اکنون تعداد ویزیت بیماران به روزی یک تا دو بیمار بستری رسیده و این مرکز در وضعیت نیمه تعطیل به سر می‌برد.

مرکز آنکولوژی املش در وضعیت نیمه تعطیل/ سرگردانی بیماران شیمی درمانی در شرق گیلان!

به گزارش ۸دی، مرکز آنکولوژی بیمارستان نیکوکار املش تنها مرکز دولتی شیمی درمانی شرق گیلان است که به غیر از املش از شهرستان های لاهیجان، آستانه اشرفیه، سیاهکل و حتی رامسر بیماران برای شیمی درمانی به آن مراجعه می کردند این در حالی است که از اوایل دی ماه این مرکز از پزشک متخصص بی بهره است و این موضوع خلل بزرگی در خدمات دهی به بیماران ایجاد کرده است.

“شراره قرباندوست” رئیس بیمارستان نیکوکار املش در این رابطه در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با بیان اینکه مرکز آنکولوژی املش بخش فعالی بود اما پزشک متخصص خون این مرکز، پس از پایان طرح خود شرایط جدیدی برای همکاری با مرکز داشت، گفت: هم اکنون تعداد بیماران از ۱۵ تخت به ۲ تخت رسیده و در تقریبا وضعیت نیمه تعطیل به سر می‌برد.

 

پزشک می گوید فقط بیماران بستری را ویزیت می کند

وی با اشاره به انتقال بخش عمده ای از بیماران این مرکز به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: دانشگاه تقریبا تمامی شرایط پزشک مذکور را پذیرفته بود اما وی از ۳ هفته مانده به پایان طرح خود، شرایط را تغییر داد و شرط گذاشت که فقط بیماران بستری را ویزیت می کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تمام شرایط پزشک را تقریبا قبول کرد به جزء ویزیت کردن صرفا بیمارستان بستری که منجر به انتقال بیماران به بیمارستان خصوصی می شد، گفت: این کار دیگر برای دانشگاه، بیمارستان و بیماران عملاً بی فایده است.

رئیس بیمارستان نیکوکار املش با اشاره به اینکه به نظر می آید پزشک قبلی دیگر قصد همکاری با بیمارستان دولتی را ندارد و تنها راه چاره این است که یک پزشک فوق متخصص خون جایگزین وی شود، افزود: قرار شد نماینده املش در مجلس این موضوع را از طریق وزارتخانه پیگیری کند.

وی در پاسخ به خبرنگار ۸دی مبنی بر تعطیلی مرکز آنکولوژی املش، گفت: این مرکز تقریبا نیمه تعطیل است در حال حاضر ما دو مریض داریم که روند درمانشان در حال طی شدن است، زیرا پزشک با بیمارستان قرارداد بستند اما بیماران بستری را ویزیت می کنند که این موضوع تعداد بیمارانی که در حال حاضر می توانند در این مرکز شیمی درمانی شوند را بسیار کاهش داده است.

قرباندوست با بیان اینکه تا زمان آمدن یک متخصص خون، قرار است از متخصصان رادیوتراپی استفاده ‌کنیم عنوان کرد: در حال حاضر ۲ مریض بستری در بیمارستان هستند و تعداد نسبت به قبل بسیار کم شده است و سایر بیماران باید به بخش خصوصی مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان املش: رایزنی‌های دانشگاه هنوز به نتیجه نرسیده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان املش نیز در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به اینکه این مرکز در حال حاضر فعالیت دارد اما بیماران آن نسبت به گذشته کمتر شده است، اظهار کرد: قرار است دانشگاه علوم پزشکی از طریق پیگیری از وزارتخانه، یک نیروی متخصص را به این مرکز بفرستد.

سید اسدالله علوی با اشاره به اینکه دانشگاه با چند متخصص خون برای کار در این مرکز صحبت کرده اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌اند بیان کرد: قرار است نیروی جدید به ما اضافه شود اما هنوز چیزی قطعی نشده و به ما از سوی دانشگاه موردی در این باره اعلام نشده است.

به گزارش ۸دی، به جهت اهمیت موضوع تماس‌ها و پیگیری‌های خبرنگار هشت دی برای گفتگو با حجت الاسلام “محمد صفری ملک میان”، نماینده مردم رودسر و املش درباره آخرین وضعیت تنها مرکز شیمی درمانی شرق گیلان بی نتیجه ماند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه