وی با اشاره به انذار رسول خدا (ص) درباره وجود فتنه‌ها گفت: با توجه تأکید رسول‌الله مبنی بر اینکه امت اسلام با فتنه‌ها مواجه است، ما تنها یک فتنه ۸۸ را تجربه نخواهیم کرد، رسول به خدا (ص) که می‌فرمایند من از تاریکی فتنه‌ها  برای امتم نگرانم چراکه فتنه‌ها با ظاهر حق وارد می‌شوند و عمق ناحقی دارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه فتنه ۸۸ با ظاهر مقابله با تقلب وارد میدان شد اما هدفی باطل و غیر حق داشته است، بیان کرد: برخی‌ها با شعار آسایش مردم، زمینه‌ساز مذاکره با دشمن بدعهد می‌شوند که نشان از ظاهری زیبا اما باطنی ناحق است.

مهدوی با بیان اینکه قصه فتنه برای نظام یک‌بار و یک‌شکل نبوده و برای انحراف در خط انقلاب در اشکال مختلف توسط بدخواهان شکل خواهد گرفت گفت: فتنه‌ها با بصیرت مردم مواجه شده و با عدم تبعیت مردم  از خواص آلوده، افسرده و پشیمان از انقلابی گری نقشه‌های دشمن نقش بر آب شد.

وی با بیان اینکه باید فتنه‌ها را شناخت و رسول خدا (ص) بر شناخت امت اسلام در برابر فتنه‌ها تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: قدرت‌های شیطانی و نظام‌های منحرف نمی‌خواهند ملت ایران به استقلال و تمدن‌سازی برسد و با فراهم کردن فتنه‌های مختلف در سطح بین‌المللی و با استفاده از عوامل و مزدوران داخلی خودشان، در خلق فتنه‌های جدید فعال هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان جابجایی مسائل فرعی و اصلی در تصمیمات مسؤولان را از فتنه‌های جدید دانست و افزود: ولی جامعه  می‌گویند تحریم‌ها دست دشمن است و خنثی کردن آن مربوط به داخل کشور بوده آن‌وقت در یک زمینه‌سازی جهت‌دار رسانه‌ای، تنها یک جمله رهبری که برای برداشتن تحریم‌ها  یک ساعت هم نبایدت اخیر کرد را در اذهان نقش می‌بندند.

مهدوی نشان دادن ناکارآمدی نظام را  از اهداف شوم فتنه گران و بدخواهان نظام دانست و بیان کرد: فتنه گران دنبال این هستند تا مردم را مأیوس از کارآمدی جمهوری اسلامی کنند تا مانع رسیدن به تمدن نوین اسلامی شوند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه خط مرموز تحریف و سازش با دشمن دیرینه فتنه نرمی است که فتنه گران بری ناامیدی مردم در پیش گرفتند، افزود: بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها نشان از سوء مدیریت نیست بلکه نشان از مدیریت سوء است.

وی با بیان اینکه فتنه نرم با برنامه‌های غیرتخصصی سلبریتی‌های کشور برای رسیدن به هوا و هوس‌های بدخواهان نظام است، تصریح کرد: تمامی رفع فتنه‌ها یک کلید اساسی دارد و آن‌گونه که مردم در روز ۹ دی و گیلانیان در هشت دی نقشه شوم دشمن را نقش بر آب کردند ارتباط بی‌واسطه مردم با رهبری بوده و باقی فتنه‌ها نیز به‌شرط تداوم تبعیت از رهبری و شنیدن فرمایشات ایشان با گوش دل نقش بر آب خواهد شد.