واکاوی مشکلات و موانع کارخانجات گیلان؛

مدیرعامل شرکت کاشی خزر: با کارخانه تولیدی کُشتی نگیرید! + فیلم

مدیرعامل شرکت کاشی خزر، گفت: نیاز داریم کمیته رفع موانع تولید و شورای تأمین، مشکل این شرکت را رفع کنند زیرا در قانون پیش بینی شده برای شرکت هایی که دچار مشکل هستند یکسری راهکارهای موقت بگذارند اما با با توجه به این حجم مشکلات که در کمیته رفع موانع تولید مطرح شد، یک ریال هم به این شرکت کمک‌مالی نشد.

مدیرعامل شرکت کاشی خزر: با کارخانه تولیدی کُشتی نگیرید! + فیلم

به گزارش ۸دی، ویژه برنامه خط تولید به بررسی مشکلات و موانع کارخانجات گیلان می پردازد.

“حسن صابری” مدیرعامل شرکت کاشی خزر در همین رابطه با بیان مشکلاتی که این شرکت با آن دست و پنجه نرم می کند، گفت: سال ۶۱ این شرکت به ثبت شرکت ها رسیده و سال ۶۸ شروع به بهره برداری کرد که متاسفانه به علل گوناگون سال ۹۴ تعطیل شد.

وی با بیان اینکه این شرکت از ۱۴ آذر ۹۸ با ظرفیت روزانه ۲ هزار متر مربع با تعداد پرسنل ۲۷۰ نفر شروع به بهره برداری مجدد کرد، افزود: تلاش کردیم جوانان تحصیلکرده این استان را به کار بگیریم و در حال حاضر نیروهای بومی در این شرکت مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت کاشی خزر ادامه داد: متاسفانه سال ۹۴ به علل های مختلف از جمله سوء مدیریت و یکسری مشکلات سهام داری، حضور داعش در عراق و… این شرکت با ۳۸۰ نیروی انسانی تعطیل شد چرا که عمده صادرات کاشی از این شرکت به عراق ارسال می شد‌.

صابری با اشاره به برگزاری مزایده ای در شرکت در سال گذشته گفت: ارزش تعدادی از دستگاه های موجود به رقم ۵ میلیارد تومان می رسید اما سرمایه و دارایی شرکت را فقط ۷۵ میلیون تومان اعلام کردند.

مدیرعامل شرکت کاشی خزر در ادامه با انتقاد از عملکرد شرکت گاز استان که به قیمت بیکاری ۲۷۰ نیروی انسانی تمام می شود، گفت: در تمام ۴سالی که شرکت تعطیل و کارگران بیکار شده بود کاری با آن نداشتند و اکنون که تازه شرکت مجددا راه اندازی شده، طلب خود را می خواهند، انگار نه انگار که اینجا یک واحد تولیدی است و سرنوشت ۲۷۰ نفر به آن وابسته است؛ کوره های این کارخانه اجاق گاز نیست که خاموشش کنیم و فردا مجدد روشن کنیم! کوچکترین شوک حرارتی موجب تخریب آجرهای نسوز داخل کوره می شود و باید چندین میلیون یورو مجدد هزینه کنیم و با ۶ ماه تاخیر از ایتالیا ارسال شود.

صابری ادامه داد: درست است که شرکت بدهی دارد و ۴ سال هم پرداخت نکرده اما نیاز داریم کمیته رفع موانع تولید و شورای تأمین، مشکل این شرکت را رفع کنند زیرا در قانون پیش بینی شده برای شرکت هایی که دچار مشکل هستند یکسری راهکارهای موقت بگذارند اما با توجه به این حجم مشکلات که در کمیته رفع موانع تولید مطرح شد، یک ریال هم به این شرکت کمک‌مالی نشد.

وی با بیان اینکه این شرکت یکبار در سال ۹۷ به مبلغ یک میلیون تومان هِبِه شد که متاسفانه ضرر اصلی را کشور میبیند چرا که بابت تک تک این ماشین آلات ارز خارج شده است، گفت: طلبکاران در گذشته فقط در یک مبلغ ۱۲ میلیارد تومان کابل از این شرکت بیرون برده اند.

مدیرعامل شرکت کاشی خزر با بیان اینکه متاسفانه به دلیل تعطیلی شرکت ۱۵ خانواده متارکه کرده،د۳نفر خودکشی و تعدادی هم از استان مهاجرت کرده اند، بیان کرد: اگر فکر می کنید این نوع رفتارها درست است انجام دهید! این کارخانه برای همین شهر است واقعیت این است که شوخی کردن با واحد تولیدی خیلی ساده نیست، خواهش می کنم با کارخانه تولیدی کُشتی نگیرید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
سلام راننده نیسان یا خاور با 20 سال سابق 09119280107
ناشناس
جویا کار 09034737097
در حاشیه