رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

توجه دولت به تأمین کالاهای اساسی مردم در بودجه سال ۱۴۰۰/ هر کشوری جزء ایران با وجود تحریم های زیاد دچار قحطی می‌شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تاکید بر توجه ویژه دولت به معیشت مردم و تأمین کالاهای اساسی آنها گفت: در این سال‌ها جهانخواران تحریم‌های زیادی علیه کشورمان اعمال کردند و اگر هر کشور دیگری جز ایران در چنین شرایطی بود دچار قحطی می‌شد.

توجه دولت به تأمین کالاهای اساسی مردم در بودجه سال ۱۴۰۰/ هر کشوری جزء ایران با وجود تحریم های زیاد دچار قحطی می‌شد

به گزارش خبرنگار هشت دی، محمد علی محمدی ظهر دوشنبه در نشست خبری با موضوع بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰، با بیان اینکه دولت امسال ۳ روز زودتر از موعد مقرر لایحه بودجه پیشنهادی را به مجلس تحویل داده است بیان کرد: علاوه بر کارشناسان دولتی، عده‌ای در مجلس نیز به طور کارشناسی روی این لایحه داوری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ در چارچوب اصلاح ساختار بودجه نوشته شده است خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های جمعیتی نظام و تاکید بر توسعه صادرات غیر نفتی و عدم اتکاء به نفت از جمله محورهای این بودجه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه دولت اهتمام ویژه‌ای بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دارد و این طور نیست که تنها بخواهد پروژه‌های جدید را افتتاح کند افزود: مقابله فعال با ویروس کرونا، تاکید ویژه بر طرح‌های نیمه تمام از دیگر محورهای بودجه سال ۱۴۰۰ است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به معیشت مردم و تأمین کالاهای اساسی آنها در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است تصریح کرد: در این سال‌ها جهانخواران تحریم‌های زیادی علیه کشورمان اعمال کردند اما با تلاش‌های انجام شده کمبود خاصی در حوزه تامین کالاهای اساسی مردم نداشتیم و اگر هر کشور دیگری جز ایران در چنین شرایطی بود دچار قحطی می‌شد.

محمدی اظهار کرد: توجه به مشارکت بخش خصوصی برای توسعه جامعه و سپردن امور به مردم نیز در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ توسط دولت مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس گروه تلفیق برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه میزان اعتبار پروژه‌های عمرانی از سال ۹۴ تا سال ۹۸ به طور میانگین ۲۰ درصد در سال رشد داشته است گفت: در برخی سال‌ها نیز این میزان رشد بیش از ۳۰ درصد بوده و در برخی سال‌ها نیز حدود ۱۸ درصد بوده است.

محمدتقی اقدامی با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای سال ۹۸ در گیلان ۶۵۱ میلیارد تومان است خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با سال ۹۴، ۱.۸ برابر رشد کرده است.

رئیس گروه تلفیق برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تصریح کرد: میزان اعتبارات مربوط به پروژه‌های عمرانی در گیلان در سال ۹۸ ۱۳۹۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۴، ۲ برابر رشد کرده است‌.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه