رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

سند توسعه ۱۰ ساله گیلان تدوین می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از تدوین سند توسعه ۱۰ ساله آینده گیلان تا یک سال آینده خبر داد و گفت: در تدوین این سند به همکاری فرمانداری و فرهیختگان شهرستان نیاز است.

سند توسعه ۱۰ ساله گیلان تدوین می شود

به گزارش ۸دی،« کیوان محمدی » در جلسه کمیته برنامه ریزی لنگرود امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه افتتاح پروژه های مختلف نشان از توجه به این شهرستان است، اظهارداشت: لنگرود آخرین آبخور سد سفیدرود است که از ۱۱ سد لاستیکی، چهار سد مربوط به شهرستان لنگرود است که از چهار سد افتتاحی در استان گیلان، دو سد به شهرستان لنگرود تعلق داشت.

وی افتتاح بیمارستان در لنگرود را از دیگر پروژه های افتتاحی در شهرستان عنوان کرد و افزود: بودجه مصوب شش سال اخیر این شهرستان ۱۸۵ میلیارد تومان بود که ۹۲.۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه امسال از سه منبع افزون بر ۲۳ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان لنگرود اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: تا کنون هشت میلیارد تومان تخصیص یافته که امیدواریم تا پایان سال به حد واقعی برسد‌.

محمدی جمعیت و محرومیت را از  شاخص های توزیع بودجه عنوان و اظهار کرد: در قانون جدید مساحت و تراکم هم به شاخص ها اضافه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از تدوین سند توسعه ۱۰ ساله آینده گیلان تا یک سال آینده خبر داد و اظهار کرد: در تدوین این سند به همکاری فرمانداری و فرهیختگان شهرستان نیاز است.

وی با اشاره به سند توسعه روستایی، خاطرنشان کرد: هم اکنون که با پدیده مهاجرت روستا به شهر مواجه هستیم، نگه داشتن روستائیان تنها از طریق کشاورزی امکان پذیر نیست و با طراحی سیستم ها باید جمعیت در روستاها افزایش یابد.

محمدی خاطرنشان کرد: در آمایش که مصوبه آن بعد از ۱۳ سال از کشور گرفته شده است برای شهرستان لنگرود چند فعالیت عمده به صورت زنجیره وار در نظر گرفته شده است که  شیلات، صنعت در یعقوبیه، مرکزیت ابریشم و حفظ برند کشوری، گسترش مرکبات از جمله این فعالیت هاست.

« پرویز محمد نژاد » نیز با بیان اینکه پروژه های درآمدزا باید در اولویت پروژه های افتتاحی باشد، گفت: بعضی از پروژه ها درآمد زا هستند که تلاش و تجمیع منابع برای بهره برداری از این پروژه ها قطعا نتایج خوبی را در بر دارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازدید مقامات ارشد شهرستانی از پروژه ها باید توسعه و پیشرفت کار را به دنبال داشته باشد، اظهار کرد: پروژه هایی همچون سالن باستانی و زمین چمن مصنوعی کومله با کندی پیش می رود.

وی با اشاره به اینکه با از دست دادن  پایه پول هر کشوری، صادرات بهترین راهکار است، خاطرنشان کرد: کشاورزی قابلیت صادرات دارد که باید به  فرآوری محصولات و صادرات آنها بیشتر توجه شود.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه