فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت در گفتگو با ۸دی:

غربالگری ۵۰ هزار خانوار در طرح شهید سلیمانی در رشت/ ۵۱ مورد مشکوک به کرونا شناسایی شد

 فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: تاکنون نزدیک به ۵۰ هزار خانوار در رشت در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند که از این بین، ۵۱ نفر مشکوک به کرونا بودند و متناسب با وضعیتشان خدمات درمانی دریافت کردند.

غربالگری ۵۰ هزار خانوار در طرح شهید سلیمانی در رشت/ ۵۱ مورد مشکوک به کرونا شناسایی شد

سرهنگ پاسدار سید اکبر قاسمی امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه طرح غربالگری شهید سردار سلیمانی از یک هفته پیش در گیلان و شهر رشت آغاز شده است اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در سطح استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه اکیپی در قالب تیم‌های آموزش دیده و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان افراد را غربالگری می‌کنند تصریح کرد: تیم‌های ما دوره آموزشی را گذرانده‌اند و برای این کار آمادگی کامل دارند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به اینکه تا به امروز نزدیک به ۵۰ هزار خانوار در رشت در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند خاطرنشان کرد: از این بین، ۵۱ نفر مشکوک به کرونا بودند که متناسب با وضعیتشان خدمات درمانی دریافت کردند.

سرهنگ قاسمی ادامه داد: مرکز بهداشت این ۵۱ نفر را مورد بازبینی قرار داد و افراد متناسب با شرایط خود به قرنطینه خانگی یا قرنطینه‌ در نظر گرفته شده در مکان‌های مشخص رفتند، همچنین افرادی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان‌ها داشتند را نیز انتقال دادیم.

وی با بیان اینکه در خانواده‌هایی که غربالگری شدند یک “سفیر سلامت” نیز تعیین شده است گفت: ارتباط مستمری بین خانواده‌های غربال شده و پایگاه مقاومت وجود دارد و افراد در صورت مشاهده هرگونه علائمی با ما تماس می‌گیرند و اکیپ‌های ما در صورت نیاز اعزام می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت تصریح کرد: تا به امروز، ۴۶۲ تیم پایگاه مقاومت بسیج در طرح غربالگری شهید سلیمانی شهر رشت مشارکت داشتند و با همکاری مراکز بهداشت به شناسایی افراد و غربالگری آنها پرداختند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه