پیام دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان به مناسبت “روز دانشجو”

“مجید دل آور” دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان به مناسبت “روز دانشجو” پیامی صادر کرده است.

پیام دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان به مناسبت “روز دانشجو”

به گزارش ۸دی، “مجید دل آور” دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان به مناسبت “روز دانشجو” پیامی صادر کرده است.

در این پیام آمده است:

روز دانشجو فرصتی مجدد جهت یادآوری اهمیت و نقش دانشجو در جامعه است.

استکبار و استبدادستیزی، آزادی و عدالت خواهی از مهمترین ویژگی های دانشجویان است که باید در بستری مناسب از آگاهی و معرفت و البته فضایی اخلاق مدار رشد و پرورش یابد.

در بسیاری از تحولات بزرگ تاریخ معاصر جهان از جمله انقلاب اسلامی ایران، دانشجویان نقشی ممتاز ایفا کرده اند. دانشجوی بیدار و مبارز ، با توده های مردم ارتباط و با مسایل و مشکلات آنها آشنایی دارد و از درد آنها آگاه و خود نیز دردمند است. تا زمانی که دانشجو درد جامعه نداشته باشد در جهت تحول آن نمی تواند گامی موثر بردارد.

اگر امروز شاهد ضعف شدید مدیریت در برخی از ارکان حکومت هستیم و اگر امروز شاهد ضعف مدیریت در ایجاد اشتغال برای جوانان و ضایع شدن حق آنها در برخی جهات از جمله در زمینه معیشتی هستیم، این دانشجوی بیدار و آگاه و دردمند است که از یک سو از مسئولان کشور حق خود و جامعه را فریاد می زند و مطالبه می کند و از سویی دیگر منتظر مسئولان نمی ماند بلکه خود خلاقانه و آتش به اختیار و البته آگاهانه و مدبرانه در جهت تولید و اشتغال زایی جهاد می کند و خود به میدان می رود.

دانشجوی ممتاز و بیدار علاوه بر تحصیل در رشته ای خاص، معرفت خود را نسبت به خود، دین و جامعه افزایش می دهد و در جهت رشد و تعالی خود و جامعه گام های عملی بر می دارد.

اینجانب روز دانشجو را بر تمامی دانشجویان ایران به ویژه دانشجویان آگاه، بیدار، دردمند و فعال گیلانی تبریک عرض می نمایم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه