"حسین بهمنش" استاد دانشگاه در گفتگو با ۸دی:

جوانان؛ مبنای حرکت نظام جمهوری اسلامی از دیدگاه رهبر انقلاب/ استادی که غرب را تبدیل به قبله آمال دانشجو می کند خائن است

“حسین بهمنش” با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب طی سالیان سال گفتمان حرکتی خود را برمبنای جوانان عنوان کردند، گفت: دیدارهای مختلف ایشان با دانشجویان در دانشگاه‌ها، قشرهای مختلف جوان در سراسر کشور نشان دهنده نگاه عمیق رهبرمعظم انقلاب به بستر جوانان است‌.

جوانان؛ مبنای حرکت نظام جمهوری اسلامی از دیدگاه رهبر انقلاب/ استادی که غرب را تبدیل به قبله آمال دانشجو می کند خائن است

“حسین بهمنش” استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به تأکیدات رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب درباره اهمیت خودسازی فردی و اجتماعی دانشجویان اظهار کرد: مقام معظم رهبری پیش قراول در نگاه عمیق و جدی به جوانان کشور هستند و جوانان را نوک پیکان حرکت نظام جمهوری اسلامی می دانند.

وی با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب طی سالیان سال گفتمان حرکتی خود را برمبنای جوانان عنوان کردند، افزود: دیدارهای مختلف ایشان با دانشجویان در دانشگاه‌ها، قشرهای مختلف جوان در سراسر کشور نشان دهنده نگاه عمیق رهبرمعظم انقلاب به بستر جوانان است‌.

این استاد دانشگاه ادامه داد: رهبری در اکثر بیانات خود علاوه بر روحیه انقلابی و انگیزه جوانی بر شروط ایمان، دانایی، تهذیب و تعهد تأکید دارند و می فرمایند جوانی که چنین ویژگی ها را داشته باشد می تواند لوکومتیو انقلاب را حرکت دهد و صرف جوان بودن کفایت نمی کند.

وی گفت: همانطور که نگاه و تکیه ما در انقلاب به نسل جوان است دشمن هم می داند که در عصر حاضر باید روی جوانان بویژه دانشجویان سرمایه‌گذاری جدی داشته باشد.

بهمنش با بیان اینکه جذب دانشجو و سرمایه گذاری روی آنها توسط بیگانگان از اعصار گذشته تا امروز ادامه دارد و صرفا مربوط به پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیست افزود: از ابتدای شکل گیری دانشگاه در ایران چه به شکل مدرن در ابتدای پهلوی اول چه قبل از آن در مدرسه ای نظیر دارالفنون دشمن روی دانشجویان بصورت جدی سرمایه گذاری می کرد.

وی ادامه داد: از زمانی که دانشجو از ایران به اروپا اعزام می شد توسط تشکیلات اطلاعاتی سازمان های جاسوسی غرب از جمله سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا و تشکیلات فراماسونری تورهای مختلفی برای جوانان ایران پهن می کردند.

 

جذب دانشجویان توسط تشکیلات مخوف فراماسونری جهانی

وی با بیان اینکه بسیاری از اعزامیان توسط تشکیلات مخوف فراماسونری جهانی به عناوین مختلف جذب شدند افزود: تعداد زیادی از سیاست ورزان و افرادی که بعدها قدرت را در دست گرفتند امثال میرزاصالح شیرازی که بعدها تشکیلات مطبوعات را به نوعی در ایران بنا کرد، میرزا ابولحسن خان ایلچی که جزء اولین ماسون ها در ایران بود از جمله کسانی بودند که توسط تورهای فرماسونری جذب شدند.

دانشگاه درگیر طمع جریان های مخوف غرب، ماسون ها و تهاجم فرهنگی

بهمنش تصریح کرد: همین افرادی که برای تحصیل جذب دانشگاه های اروپایی و تشکیلات فراسونری شدند جزء وزرای دست اول رضاخان شدند، افرادی نظیر علی اکبر داور، فروغی و…کسانی که در مدرسه علوم سیاسی دارالفنون و بعد از آن در دانشگاه علوم سیاسی دانشگاه تهران متولی بسیاری از تغییرات عمده و از طرفی تقلیدگونه در ایران شدند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ما در فرایند تقلید و شکل مدرنیزاسیون سابقه خوبی نداریم افزود: طی یک قرن اخیر دانشگاه های ما همواره مورد طمع جریان های مخوف غرب اعم از ماسونی قرار گرفتند و طی دهه های اخیر به نحوی دیگر مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفتند.

تقلید کورکورانه دانشگاه ها در ترجمه علوم غربی بدون بایسته های ایرانی

وی با اشاره به تقلید کورکورانه دانشگاه های ایران از غرب گفت: دانشگاه های ما به عناوین مختلف فرایند تقلید کورکورانه ای از غرب دارند نظیر ترجمه علوم غربی بدون بایسته های ایرانی و اطلاعات داخلی و نیز نگاه پدرسالارانه غرب که در گفتمان سیاسی ما وجود دارد.

استادی که غرب را تبدیل به قبله آمال دانشجو می کند خائن است

بهمنش با اشاره به انتقاد مقام معظم رهبری از برخی اساتید گفت: ایشان می فرمایند استادی که دانشجو را متمایل و شرایط را برای پرواز دانشجو از کشور فراهم می کند و غرب را به قبله آمال دانشجویان تبدیل میکند خیانت کار است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ دانشجویی که وارد دانشگاه می‌شود و با اساتیدی مواجه می‌شود که نشان پیشرفت را از غرب می‌دانند، غرب را می ستایند و حتی مسیر فرار نخبگان را از کشور فراهم می‌کنند دشوار است زیرا دانشجویان در این حوزه آسیب پذیر هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه