تخلیه الکترونیکی صندوق های صدقات خانگی جایگزین قبوض سنتی و دستی

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان گیلان، خبر داد: با بهره مندی از دستگاه های کارتخوان اندرویدی، صندوق های صدقات خانگی در گیلان به صورت الکترونیکی تخلیه می شوند.

تخلیه الکترونیکی صندوق های صدقات خانگی جایگزین قبوض سنتی و دستی

به گزارش ۸دی، سید مجتبی جلالی پور، با اشاره به رویکرد این نهاد در تحقق امداد الکترونیک و همچنین تداوم شیوع بیماری کرونا، گفت: پرداخت صدقات به صورت الکترونیکی یکی از روش های مؤثر جلوگیری از حذف پول فیزیکی و در نتیجه شیوع و گسترش این بیماری است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان گیلان، با اشاره به رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی صنادیق صدقات هنگام تحویل به مشترکین عزیز، ادامه داد: تمامی نیروهای تخلیه گر صندوق‌های صدقات خانگی به دستگاه کارت‌خوان سیار (pos اندرویدی) مجهز شده‌اند و هنگام مراجعه به درب منازل مشترکین صدقات و تخلیه صندوق‌ها، رسید الکترونیکی وجوه دریافتی را به‌صورت آنی صادر و به مشترکین تحویل می‌دهند و هم‌زمان پیامک مبلغ واریزی نیز برای آن‌ها ارسال می‌شود.

وی، با برشمردن برخی از مزایای این شیوه، گفت: افزایش اعتماد و اطمینان مشترکین و نیکوکاران، افزایش دقت و سرعت، کاهش زمان تخلیه، جلوگیری از انتشار و شیوع بیماری کرونا، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکین، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی از ویژگی های این روش است.

جلالی پور، با بیان اینکه طی امسال بیش از ۸ میلیارد تومان صدقه پرداخت شده است، تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۲۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم این استان مشترک صندوق صدقات هستند که مراحم نقدی دریافتی از سوی مردم خیّر برای کمک به خرید، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان، کمک به ازدواج نیازمندان، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و هزینه‌های درمانی نیازمندان، کمک موردی به نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاریابی مددجویان هزینه می‌شود.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان گیلان، در پایان با تأکید بر اینکه تلاش می گردد روش‌های غیرحضوری پرداخت صدقات جایگزین ‌روش های سنتی شود، اضافه کرد: نیکوکاران می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری#۰۱۳*۸۸۷۷* با سهولت صدقه روزانه خود را پرداخت کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه