مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گیلان عنوان کرد

باز گرداندن امید به جامعه؛ مسئولیت بزرگ شبکه دانشجویی در ایام کرونا

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گیلان گفت: جوانان دانشجو می توانند با استفاده از فضای مجازی فعالیت‌های متنوع و تاثیرگذار فرهنگی و اجتماعی به ویژه در این ایام داشته باشند؛ در واقع مسئولیت بزرگ و مهم قشر دانشگاهی باز گرداندن امید و انگیزه به جامعه است.

باز گرداندن امید به جامعه؛ مسئولیت بزرگ شبکه دانشجویی در ایام کرونا

به گزارش ۸دی،فاطمه فدایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی را یک تشکیلات دانشجویی دانست که به منظور ساماندهی مطلوب و ارتقای مشارکت دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و فوق برنامه در ۱۵ شهریور سال ۱۳۷۷ تاسیس شده است و اظهار کرد: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گیلان نیز از مهر ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی پس از عبور از دوران پر فراز و فرود و رونق و رکود خود در آستانه ۲۳ سالگی است، افزود: این سازمان در آغازین سال های گام دوم انقلاب اسلامی بر محور جوانان تاکید دارد.

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گیلان مرکز فرهنگی – دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران و مرکز ملی گفت‌وگو و آزاداندیشی را از جمله مراکز سه گانه سازمان دانشجویان دانست و تصریح کرد: مدرسه بازی پردازی و باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی؛ همچنین چهار کانون مهربانان(حمایت از محرومان و نوآوری های اجتماعی)، جهش(سلامت روانی و اجتماعی)، مفاخر(میراث فرهنگی، مشاهیر و مفاخر) و دیار پاک(محیط زیست طبیعی و مجازی) از دیگر فعالیت های سازمان دانشجویان است.

فدایی، با اشاره به چشم‌انداز فرهنگی و اجتماعی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، یادآور شد: این سازمان به عنوان فراگیرترین شبکه دانشجویی ترسیم شده در کشور در راستای جهاد علمی گام برمی دارد و توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و علمی دانشجویان را با هدف تربیت نیروی انسانی جوان، مومن و انقلابی، دانا و کاردان، پرانگیزه و پرتلاش، مسئولیت‌پذیر، امیدوار، آماده عمل و تلاش جهادی، داوطلب و فداکار، محقق و اندیشمند، دارای اشتغال به آفرینش‌های علمی، فرهنگی و صنعتی در دستور کار قرار داده است.

وی با تاکید بر لزوم توانمندسازی دانشجویان از طریق ایجاد و توسعه گروه‌های دانشجویی و تشکیل شبکه فعال میان آنها در سراسر کشور، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنای فکری و نظری این شبکه و مقطع زمانی تحقق این چشم‌انداز در نظر گرفته شده است.

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان گیلان، با بیان اینکه این سازمان دانشجویی به دنبال در اختیار قرار دادن فرصتی مناسب و فضایی امن برای تمام دانشجویان است، عنوان کرد: دانشجویان باید بتوانند ایده های خلاقانه خود را بیان کنند و به مرحله اجرا برسانند.

فدایی، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جهان و کشور و تحت تاثیر قرار گرفتن همه جنبه های زندگی اجتماعی از جمله آموزش عالی طی ۱۸ ماه گذشته، اضافه کرد: این روزها تجربه زیستن با یک ویروس سرسخت با همه چالش هایی که ایجاد کرده می تواند یک فرصت باشد؛ فرصتی برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه فرهنگی و اجتماعی در بستری گسترده تر از گذشته.

وی فضای مجازی را یک ظرفیت بزرگ برای بروز خلاقیت و ابتکار دانست و افزود: جوانان دانشجو می توانند با استفاده از فضای مجازی فعالیت‌های متنوع و تاثیرگذار فرهنگی و اجتماعی به ویژه در این ایام داشته باشند؛ در واقع مسئولیت بزرگ و مهم قشر دانشگاهی باز گرداندن امید و انگیزه به جامعه است.

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان گیلان تصریح کرد: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی این فرصت را در اختیار تمام دانشجویان ایران قرار داده تا در کنار هم برای ارتقای فرهنگ ایرانی – اسلامی تلاش کنیم.

وی در ادامه به ویژه برنامه های شعبه گیلان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی از ۱۳ لغایت ۱۹ شهریور اشاره کرد و یادآور شد: ارائه کلیپ گزارش عملکرد یک ساله، ادای احترام و دیدار با خانواده‌های شهدای دانشجو استان، نشست‌های هم اندیشی با سازمان‌ها و دانشگاه‌های استان، تمهیدات و اقدامات لازم جهت امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه ها، تخفیف ویژه دوره‌های کوتاه مدت آموزشی، جلسه هم‌اندیشی با دبیران و اعضای فعال کانون‌ها، اهدای لوازم التحریر به ۲۳ دانش‌آموز کم‌برخوردار، گفت‌وگو آنلاین مدیر اجرایی با دانشگاه‌های همکار جهت معرفی سازمان دانشجویان، طراحی، تهیه و اهدای دیوارکوب بومی نشان سازمان دانشجویان و… از جمله برنامه هایی است که همزمان با بیست وسومین سالروز تاسیس سازمان دانشجویان در استان گیلان اجرایی می شود.

فدایی، از دانشجویان علاقمند خواست با عضویت در سایت شهر دانشجو به آدرس «studentcity.ir» به سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی بپیوندند تا در کنار هم حرکت مثبتی را برای جامعه دانشگاهی و دانشجویی کشور رقم بزنیم و در نهایت موجبات رشد خود و جامعه را فراهم آوریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه