فرماندار لنگرود

تکدی گری آغازگر بزه های اجتماعی است

فرماندار لنگرود تکدی گری را آغاز گر بزه های اجتماعی دانست و گفت: تکدی گری منشا آسیب های اجتماعی است و ساماندهی متکدیان نیازمند همت جمعی است.

تکدی گری آغازگر بزه های اجتماعی است

به گزارش ۸دی،« رحیم حیدری » در جلسه کمیته ساماندهی متکدیاk، حاشیه نشینی و شورای ساماندهی سالمندان که امروز ( دوشنبه، ۲۵ آبان)در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: اکثر متکدیان غیربومی هستند که باید خواست عمومی برای کمک نکردن از روی دلسوزی به این افراد باشد.

وی با بیان اینکه خصایص اینگونه افراد بر اساس نوع رفتار ما تنظیم شده و فقط انتظار کمک دارند، تصریح کرد: کمک به این افراد باید به نهادهای رسمی خدمات رسان، امداد رسان و سازمان های مردم نهاد سپرده شود و به خانواده های این افراد کمک شود.

فرماندار لنگرود با اشاره به نقش منفی تکدی گری و اینکه  آغاز گر بزه های اجتماعی است، اظهار کرد: تکدی گری منشا آسیب های اجتماعی است و ساماندهی متکدیان نیازمند همت جمعی است.

*حاشیه نشینی؛ مولد آسیب های اجتماعی

حیدری حاشیه نشینی را  منشا بحران های اجتماعی و مولد آسیب های اجتماعی دانست و گفت: تلاش کنیم گروه های مختلف میزان کمبود کار در این مناطق را بررسی و با هدفمند کردن امور درصدد این باشند که برنامه های آموزشی نظامند و هدفمند باشد.

وی با اشاره به اینکه با توسعه اجتماعی و بهبود فضا باید آسیب های اجتماعی در این‌ نقاط را کاهش داد، یادآور شد: مسائل کاربردی و زیرساختی، سلامت و بهداشت و درمان، نهادهای اجتماعی و فرهنگی، توسعه نیافتگی و …. از جمله اموری است که حاشیه نشینان را حاشیه نشین کرده است.

*لنگرود، سومین شهر پیر در گیلان

فرماندار شهرستان لنگرود در خصوص پدیده سالمندی و اینکه گیلان پیرترین استان کشور و لنگرود سومین شهر در گیلان است، گفت: کاهش ازدواج و فرزند آوری موجب شده که درصد سالمندی افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه فضای شهرستان ظرفیت و جاذبه لازم برای ایجاد مراکز نگهداری سالمندان و  آرامش خاطر آنان را دارد، خاطرنشان کرد: این ظرفیت در عین حال عام المنفعه و اقتصادی است که می توان در این مراکز پذیرای سالمندان دیگر نقاط هم بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه