۲۱۹ تن مرغ منجمد در گیلان توزیع شد

رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از توزیع بیش از ۲۱۹ تن مرغ منجمد با قیمت کیلویی ۱۵ هزار تومان در استان به منظور تنظیم و تعادل بازار خبر داد.

۲۱۹ تن مرغ منجمد در گیلان توزیع شد

به گزارش ۸دی، محمد فیض، رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار کرد: به منظور تعادل بازار ، ۷۰۰ تن مرع منجمد از ذخایر  راهبردی برای توزیع در استان اختصاص یافت که در مرحله اول از اول آبان ماه تا کنون ؛ ۳۵۰ تن به مراکز عرضه تحویل شده که تا کنون بیش از ۲۱۹ تن آن توزیع شده است.

وی اضافه کرد: ۳۵۰ تن دیگر نیز پس از پایان این مرحله وارد عرصه توزیع،  از طریق فروشگاههای زنجیره ای و بزرگ و تعاونی های مصرف خواهد شد.

وی با اشاره به  مصرف روزانه حدود ۲۲۰ تن مرغ در استان  ادامه داد: همچنین روزانه بین ۱۷۰ تا ۱۹۰ تن مرغ گَرم به قیمت مصوب ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان در استان توزیع می شود .

فیض تصریح کرد: با وجود  اینکه گیلان نسبت به استان های همجوار خود کمترین قیمت را برای مرغ مصوب کرده است، با اقدامات انجام شده ، خوشبختانه در حال حاضر نیاز مصرف این محصول در استان تامین شده  است که البته برخی از استان ها به طور غیر قانونی حتی بیشتر از ۱۰ درصد نوسان اختیارات استانی نرخ مرغ را مصوب کرده اند که این امر تخلف است  و ممکن است در آینده تاثیرگذار شود.

فیض با  اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین روغن مصرفی مردم در استان گفت: روغن در مقطعی بدلیل مواد اولیه با کمبود تولید  مواجه شدند مشکل شان در حال رفع شدن است اما بدلیل تامین مصرف صنعتی، فروشگاهی و خانوارها اقداماتی انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر روغن  از محل ذخایر استراتژیک بازرگانی دولتی ایران تامین و به کارخانجات تزریق  و توزیع می کند که  بر همین اساس؛ ۵۵۰ تن سهمیه برای تامین نیاز واحدهای صنعتی، ۸۸۳ تن برای واحدهای صنفی همچون رستوران ها در نظر گرفته شده است.

وی  افزود: در حال حاضر  اسامی  واحدها را به انجمن صنفی ارسال کردیم و اکنون دو کارخانه تصفیه و بسته بندی روغن نیز در گیلان در حال فعالیت هستند که در مجموع روزانه ۲۰ تن روغن خوراکی مصرفی وارد بازار می کنند .

فیض نیاز مصرف روغن استان را ۷۰ تا ۸۰ تن پیش بینی و تصریح کرد:  در تلاشیم تا  روغن مصرفی  و مورد نیاز  استان را  از بخش های مختلف از جمله رایزنی با یک واحد تولیدی بگیریم  که البته بزودی مشکل کمبود روغن در استان بر طرف خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه