ترامپ: به تعویق انداختن اعلام نتیجه انتخابات کار درستی نیست

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد وقتی یک روز خاص برای برگزاری انتخابات مشخص می‌شود، نتیجه انتخابات نیز باید در پایان همان روز اعلام شود و به تعویق انداختن اعلام نتیجه کار درستی نیست.

ترامپ: به تعویق انداختن اعلام نتیجه انتخابات کار درستی نیست

به گزارش ۸دی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در هنگام بازدید از یکی از مراکز حزب جمهوری‌خواه در شهر آرلینگتون ایالت ویرجینیا بار دیگر از به تعویق افتادن اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کشورش انتقاد کرد.

ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: وقتی شما یک روز را به عنوان روز انتخابات تعیین می‌کنید، باید طوری برنامه‌ریزی کنید تا در پایان آن روز همه بدانند که چه کسی برنده انتخابات است.

وی در ادامه مدعی شد: همه آمریکا و همه دنیا منتظر نتایج انتخابات هستند. اعلام نتایج نباید به چند روز یا چند هفته دیگر موکول شود.

ترامپ درباره پیش‌بینی خود از نتیجه انتخابات گفت: احساس بسیار خوبی درباره انتخابات دارم. من فکر می‌کنم که ما شب فوق‌العاده‌ای خواهیم داشت اما این انتخابات است، سیاست است و نمی‌توان با اطمینان پیش‌بینی کرد. من فکر می‌کنم فلوریدا و پنسیلوانیا برای ما مهم هستند. برخی از تگزاس نیز صحبت می‌کنند، ولی ما در تگزاس با اختلاف زیادی پیروز می‌شویم.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارهای آمریکایی گفت: آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار از اینکه بیش از ۱۰۰ سال است از طرف دموکرات‌ها مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند، خسته شده‌اند. در تاریخ آمریکا هیچ رئیس‌جمهوری به استثنای آبراهام لینکلن به اندازه من برای آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار کار نکرده است.

وی همچنین در ارتباط با بحران کرونا در این کشور مدعی شد: ما جان بیش از ۲ میلیون نفر را نجات دادیم. ما در ابتدا مشکل کمبود دستگاه تنفس مصنوعی داشتیم اما حالا این دستگاه‌ها را به سراسر جهان صادر می‌کنیم. واکسن کرونا به زودی در دسترس خواهد بود. شرکت‌هایی مثل جانسون اند جانسون، مدرنا و دیگران روی این واکسن کار می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه