امام جمعه پره سر در گفتگو با ۸دی:

جمهوری اسلامی جلوی قلدری آمریکا ایستاد

امام جمعه پره سر با بیان اینکه عقلای کشورهای عربی به این نتیجه رسیدند که با سازش، تسلیم و باج دادن عقب ماندند، گفت: جمهوری اسلامی جلوی قلدری آمریکا ایستاد.

جمهوری اسلامی جلوی قلدری آمریکا ایستاد

حجت‌الاسلام محمد مهدی نژاد، امام جمعه پره سر در گفت و گو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه کشور هایی که گرفتار سازش و تسلیم در مقابل آمریکا شدند روز به روز عقب گرد کردند و گرفتار شدند، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی به برکت رهبری پیامبر گونه امام راحل و مقاومت مردم و ابتکارات و خلاقیت جوانان تحصیلکرده و مجاهدان فی سبیل‌الله در ۸سال دفاع مقدس مقاومت و اقتدار را انتخاب کردند و نتیجه گرفتند.

امام جمعه پره سر افزود: اکنون عقلای کشور های عربی به این نتیجه رسیدند که با سازش، تسلیم و باج دادن عقب ماندند.

وی با اشاره به اینکه بعد از فروپاشی شوروی سابق، آمریکایی ها معتقد بودند دنیا به یک کدخدا نیاز دارد ابراز کرد: فروپاشی شوروی سابق و ضعف نسبی روس ها در مباحث اقتصادی باعث شد تا آمریکایی ها احساس قلدری در جهان کنند اما جمهوری اسلامی در مقابل این قلدری ایستاد.

حجت‌الاسلام مهدی نژاد با تاکید بر بیداری اسلامی، تشکیل جبهه مقاومت حزب الله در لبنان، جنبش انقلابی حماس در فلسطین و ایجاد بصیرت و انگیزه برای مبارزه توسط جمهوری اسلامی ایران افزود: ما معتقد هستیم که این اسلام ناب محمدی(ص) بود که تضعیف آمریکا در جهان را رقم زد.

امام جمعه پره سر به بیداری اسلامی و بصیرت مردم و اقتدار نظامی و تسلیحاتی اشاره کرد و گفت: رهبری امام گونه مقام معظم رهبری نیز در جای خود قرار داشت و هرجایی که ایجاد انگیزه و اراده جدی جهت مقابله با آمریکا نیاز بود رهبری خط دهی می‌کردند و رهبری هوشمندانه این ظرفیت را برای کشور ما بوجود آورد.

وی وظیفه مسئولین را در درجه اول رسیدگی به معیشت مردم دانست و خاطرنشان کرد: اجناس به اندازه کافی در کشور وجود دارد اما بعضی از مسئولین گرفتار سوء مدیریت هستند یا توانشان همانقدر است.

حجت الاسلام مهدی نژاد با تاکید بر اینکه مردم علیرغم همه مشکلات، تحمل کردند ادامه دادند: مشکلات تحریم در رده پنجم و ششم قرار دارد؛ حتی کارشناسان هم معتقدند که تحریم ها حدود ۳۰ درصد اثر گذار بوده و ۷۰ درصد مشکلات از داخل هستند.

 

باید عذر مسئولین نالایق را خواست

امام جمعه پره سر با بیان اینکه مشکلات داخلی عاملی شده که مردم در بعد اقتصاد و معیشت گرفتار ضرر شوند اذعان کرد: مشکلات داخلی و راهکارها هم در داخل هستند، در این شرایط باید عذر مسئولین نالایق را خواسته و مدیران جهادی و انقلابی را پای کار بیاورند.

وی وظیفه مردم در شرایط کنونی را همانند سابق مقاومت در مقابل باج خواهی های آمریکا عنوان کرد و گفت: مردم به مسئولین کمک کنند تا بتوانیم در مقابل دشمن بایستیم، این روش تاکنون جواب داده از این به بعد هم اثرگذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام مهدی نژاد رمز موفقیت ایران را تکیه به داخل دانست و گفت: ما به خود تکیه کردیم و با استفاده از نخبه ها و مدیران با روحیه جهادی، تکیه به خدا، مردم و رهبری بردگی را نپذیرفته و مقاومت کردیم که نتیجه گرفتیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه