امام جمعه‌ پره‌سر:

حضرت معصومه(س) مظهر صفات نیک انسانی بودند/ جلوه ای از عظمت فاطمه زهرا(س) در قم

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی‌نژاد با تاکید بر اینکه حضرت معصومه(س) مظهر صفات نیک انسانی بودند گفت: ما معتقدیم که همه نیاکان بی بی فاطمه معصومه(س) مشعل داران امامت، پرچمداران هدایت، اسوه‌های فضیلت و استوانه های ولایت بودند.

حضرت معصومه(س) مظهر صفات نیک انسانی بودند/ جلوه ای از عظمت فاطمه زهرا(س) در قم

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی نژاد، امام جمعه پره سر در گفت و گو با خبرنگار  ۸دی، با بیان اینکه حضرت معصومه(س) حدود ۲۷ سال داشتند و در ۱۰ ربیع الاول سال ۲۰۱ در قم وفات کردند اظهار کرد: داستان وفات ایشان به نقل از برخی تواریخ مشکوک است، آن حضرت با جمعی از بزرگان و آشنایان و عمو زاده ها که همگی از سادات علوی بودند جهت دیدار امام رضا (ع) عازم خراسان بودند که با جاسوس های عباسی درگیر می شوند.

حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه یک لشکر از سادات با حضور حضرت معصومه(س) برای دستگاه عباسی خوشایند نبود و به همین جهت در مسیر کمین کرده و با آنان درگیر شدند گفت: جمعی از لشکر به شهادت رسیده و تعدادی نیز فرار کردند و بنا به نقل تاریخ خود حضرت معصومه(س) مسموم شدند.

امام جمعه‌ پره سر تصریح‌کرد: حضرت معصومه(س) به قم رفتند زیرا از اجداد خود شنیده بودند که قم مرکز تجمع شیعیان و محبان اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) با جسم مریض و قلبی تب‌دار وارد قم شدند و بزرگ طایفه اشعری ها جهت استقبال به دیدارشان آمد و ایشان را به خانه خود دعوت کردند افزود: با شنیدن خبر ورود بی بی معصومه(س) به قم جمعی از بزرگان، عالمان و محدثان به دیدار او آمدند اما این حضور طولی نکشید زیرا ایشان بیمار بودند و تنها پس از ۱۷ روز حضور در قم وفات کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی‌نژاد با تاکید بر اینکه حضرت معصومه(س) مظهر صفات نیک انسانی بودند گفت: ما معتقدیم که همه نیاکان بی بی فاطمه معصومه(س) مشعل داران امامت، پرچمداران هدایت، اسوه‌های فضیلت و استوانه های ولادت بودند.

امام جمعه پره‌سر ادامه داد: مادر ایشان نجمه خاتون از بانوان با فضیلت، اسوه تقوا و شرافت و از زن های کم نظیر تاریخ بشریت است زیرا معتقدیم خانمی که امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) را به دنیا آورد نمیتواند یک خانم معمولی باشد.

وی با بیان اینکه به ایشان معصومه می‌گویند چون مراتبی از عصمت در وجودشان بود گفت: امام جوادالائمه(ع) برادرزاده ایشان می‌گوید کسی که عمه ما را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی‌نژاد با بیان اینکه به ایشان محدثه نیز می‌گفتند چون علوم آل محمد را نشر و می دادند و نقل می کردند گفت: ایشان اجازه نقل حدیث داشتند و در بین امامزاده های فرزندان امام موسی کاظم(ع) هیچ امامزاده ای در عظمت و بزرگی شرافت به پای این خانم نرسید.

امام جمعه پره‌سر با اشاره به مجرد بودن حضرت معصومه(س) ابراز کرد: ایشان در راه نقل احادیث جهاد کردند و هیچگاه ازدواج نکردند، برخی منابع علت عدم ازدواج ایشان را موقعیت های سیاسی دانستند اما در تاریخ آمده است که هیچگاه مردی در حد و اندازه ایشان ظهور نکرد همانطور که پیامبر(ص) فرمودند اگر علی نبود خداوند، مردی که در حد، اندازه و شأن فاطمه ظاهر شود را خلق نکرده بود.

وی با بیان اینکه این شخصیت گرچه ۱۷روز در قم ماندگار شد اما پس از وفات همواره مزار و مرقدشان جایگاه و محلی برای بزرگان شده است ابراز کرد: خیلی از بزرگان ما هرچه دارند به برکت حضور در جوار حضرت معصومه(س) دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی‌نژاد ادامه داد: آقا سید محمود نجفی نقل می کند که مدتی در صدد زیارت و پیدا کردن قبر حضرت زهرا(س) بودم تا اینکه شبی امام علی(ع) به خوابم آمد و گفتند وصیت بی‌بی این است که مزار او مخفی بماند چرا اصرار می کنید؟ به ایشان گفتم پس چگونه ایشان را زیارت کنیم؟ امام علی فرمودند: عزیز و دختر ما فاطمه معصومه(س) در قم است که جلوه ای از عظمت زهرا(س) است اگر می خواهی به سیره و زیارت حضرت زهرا(س) برسی به قم برو.

امام جمعه پره‌سر با بیان اینکه کسی که از لب مبارک پدرش امام کاظم(ع)، برادرش امام رضا(ع) و برادرزاده خود امام جواد(ع) حدیث بشنود بدون واسطه است گفت: ایشان محضر علم رفته و احادیث را نقل می کردند و چون خودشان محدثه و عالم علوم آل محمد(ص) بودند احادیث را نشر می‌دادند.

وی با تاکید بر اینکه اهل بیت پیامبر(ص) در زمان بنی امیه و بنی عباس قدرت نشر خبر و رساندن احادیث به شهرهای بلاد را نداشتند خاطرنشان کرد: به جز امام صادق(ع) که ۴هزار شاگرد داشتند و توانستند علوم را نشر دهند پس از امام موسی کاظم(ع) دیگر شرایط نشر بسیار سخت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی‌نژاد با بیان اینکه بعد ها شاگردان ائمه توانستند این کار را انجام دهند گفت: با انقلاب اسلامی خداوند این توفیق را به ما داد تا بتونیم اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی‌ کنیم.

امام جمعه پره‌سر در رابطه با عزاداری در روزهای کرونایی و پروتکل های بهداشتی گفت: باید مثل رهبر انقلاب عزاداری را زنده نگه داریم، در خانه روضه های کوچک خانگی با اعضای خانواده برگزار کنیم از مظلومیت و غریبی حضرت معصومه (س) بگوییم، ضمن اینکه میتوان از فضای مجازی نیز در این راستا استفاده کرد و از احادیث و فضایل اهل بیت(ع) بهره مند شویم‌.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه