فرماندار صومعه سرا:

دهیاران و شوراها از ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها جلوگیری کنند

فرماندار صومعه سرا با اشاره به تغییر کاربری های غیر قانونی اراضی شالیزاری، گفت: دهیاران و شوراها از ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها جلوگیری کنند.

دهیاران و شوراها از ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها جلوگیری کنند

به گزارش ۸دی،سید جلال سید محمدی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سرا که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: موضوع پیشگیری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو موضوع بسیار مهم و قابل توجه روز است.

وی با بیان اینکه همه مردم باید با کمک یکدیگر در مهار بیماری کرونا تلاش کنند، گفت: نقش رسانه‌ها در کاهش خطرات این بیماری و دعوت مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار مهم است.

فرماندار صومعه سرا در ادامه بیان کرد: در زمینه لایروبی آب بندان ها و رودخانه‌ها اقدامات لازم در شهرستان برای رفاه شهروندان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه صومعه سرا دارای ۸۰۰ هکتار آب بندان در قالب ۳۰۳ پهنه است، افزود: با همکاری و همگرایی همه مسئولان متولی در به کارگیری ظرفیت بالا آب گیری آب بندان ها در زمان نیاز به آب با مشکل کم آبی مواجه نخواهیم شد.

سید محمدی با اشاره به اینکه اشتغالزایی، گردشگری، پرورش ماهی و تأمین آب کشاورزی از مزایای ساماندهی آب بندان ها است، افزود: تعدادی از آب بندان ها در موقعیت مکانی فوق العاده ای قرار دارند که باید از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به اینکه مردم شایسته بهترین‌ها هستند، افزود: وظیفه داریم در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش کنیم و بیشترین خدمات را به مردم ارائه کنیم.

وی همچنین در ادامه گفت: اولویت تمامی دستگاه‌های اجرایی و سیاست گذاری به ویژه دستگاه‌های مرتبط و بانک‌ها باید به جهش تولید و توسعه و احیای واحدهای فعال تولیدی و برطرف کردن محدودیت و موانع باشد.

سید محمدی به ساخت و سازهای غیر مجاز و تبدیل غیرقانونی اراضی شالیکاری به مسکونی در روستاها اشاره کرد و افزود: دهیاران و شوراها باید از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها جلوگیری کنند زیرا سبب به وجود آمدن ترکیب نامناسب جمعیتی و همچنین وضعیت اقتصادی با مشکل مواجه خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در طرح روستاگردی شاهد اجرایی شدن ۷۰ درصد مصوبات فرمانداری هستیم، گفت: اینها نشان دهنده ضعف دستگاه‌هایی اجرایی است و باید مسئولین پیگیر مصوبات فرمانداری برای رفاه شهروندان باشند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه